۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۹۴۹۵۵

انتشار کتاب «وحدت و انسجام اسلامی تنها کلید حل مشکلات جهان اسلام» در افغانستان

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت، کتاب «وحدت و انسجام اسلامی تنها کلید حل مشکلات جهان اسلام» در کابل به زینت طبع آراسته و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.
كتاب «وحدت و انسجام اسلامي تنها کليد حل مشکلات جهان اسلام»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با ایام میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت، کتاب «وحدت و انسجام اسلامی تنها کلید حل مشکلات جهان اسلام» که با توجه به آیات و روایات اعم از شیعه و سنی به تحلیل و بررسی وحدت امت اسلامی پرداخته است؛ روز گذشته در افغانستان در اختیار علاقه‎مندان قرارگرفت.


مؤلف در این کتاب با توجه به شرایط جهان اسلام و به خصوص وضعیت کشور افغانستان و نیاز مبرم این کشور به وحدت و انسجام اسلامی، اتحاد و همبستگی مسلمانان را رمز موفقیت و تنها کلید حل مشکلات افغانستان و تمامی کشورهای اسلامی دانسته است.


در این کتاب محققان با استفاده از سخنان استاد شهید مرتضی مطهری مقصود از وحدت را بیان کرده‎اند، آنجا که آمده است: «مقصود از وحدت اسلامی چیست؟ آیا مقصود این است که از میان مذاهب اسلامی یکی انتخاب شود و سایر مذاهب کنار گذاشته شود؟ یا مقصود این است که مشترکات همه مذاهب گرفته شود و مفترقات همه آن‎ها کنار گذاشته شود و مذهب جدیدی به این نحو اختراع شود که عین هیچ یک از مذاهب موجود نباشد؟ یا اینکه وحدت اسلامی به هیچ وجه ربطی به وحدت مذاهب ندارد و مقصود از مسلمین، اتحاد پیروان مذاهب مختلف در عین اختلافات مذهبی در برابر بیگانگان است؟ مخالفان اتحاد مسلمین برای اینکه از وحدت اسلامی مفهومی غیرمنطقی و غیرعملی بسازند، آن را به نام وحدت مذهبی توجیه می کنند تا در قدم اول با شکست مواجه شود. بدیهی است که منظور علمای روشنفکر اسلامی از وحدت اسلامی، حصر مذاهب به یک مذهب و یا اخذ مشترکات مذاهب و طرد مفترقات آن‎ها که نه معقول و منطقی است و نه مطلوب و عملی ـ نیست، منظور این دانشمندان متشکل شدن مسلمین است در یک صف در برابر دشمن مشترکشان. این دانشمندان می‎گویند: مسلمین مایه‎ی وفاق‎های بسیاری دارند که می‎تواند مبنای یک اتحاد محکم شود.»


این کتاب از سوی سازمان جوانان میهن افغانستان در تیراژ 1000 نسخه و 100 صفحه در کابل به زینت طبع آراسته و در اختیار علاقمندان قرارگرفت./994/ب102/د

ارسال نظرات