۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۹۵۲۷۴
امام جمعه موقت اهواز:

امیدواریم رییس جمهور وعده‌های خود را عملی کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با تقدیر از رییس جمهور برای انتخاب استان خوزستان گفت: رییس جمهور در نخستین سفر استانی خود به خوزستان وعده هایی داد که با عملی کردن آنها نه تنها خوزستان بلکه همه کشور از نتایج آنها بهره مند خواهد شد.
حجت الاسلام حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سفر ریاست جمهور به خوزستان اظهارداشت: رییس جمهور نخستین سفر خود را به پاس قدردانی از مردمی که امام خمینی(ره) فرمود دین خود را به اسلام ادا کردند به خوزستان انجام داد که جای تقدیر و تشکر از ایشان را دارد.

وی خطاب به رییس جمهور چند تذکر را عنوان کرد و افزود: نخستین تذکر به رییس جمهور این است که سفر های استانی را دولت قبل نیز انجام می داد و استقبال خوبی نیز از رییس جمهور می شد اما با افزایش تعداد مصوبات انجام نشده استقبال از رییس جمهور در سفرهای بعدی کاهش چشمگیری پیدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده ادامه داد: به یقین این سفر آخر رییس جمهور نخواهد بود و آنچه که ما می خواهیم ادامه  استقبال با شکوه از ایشان در سفر های بعدی است که مشروط به عمل کردن وعده های رییس جمهور است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این‎که در سال های گذشته 200 پروژه مصوب می شد امام تعداد کمی از آنها به پایان می رسید گفت: رییس جمهور 3 وعده را به مردم دادند که این ها برای آبادانی خوزستان کلیدی است.

وی افزود: از مهمترین وعده های رییس جمهور می توان به مسأله برطرف کردن مشکل آب شرب اشاره کرد که نیاز اساسی مردم اهواز و خوزستان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده تصریح کرد: احیای کارون از دیگر وعده های رییس جمهور بود که مصوب شد آب از سرچشمه ها فقط برای مصرف آشامیدنی به دیگر استانها انتقال پیدا کند.

امام جمعه موقت اهواز تأکید کرد: آنچه که برای مردم خوزستان قابل قبول نیست و گران خواهد بود این است که آب کارون را برای کشاورزی به دیگر استان ها انتقال دهند.

وی به احیای 550 هزار هکتار زمین کشاورزی در خوزستان اشاره کرد و اظهارداشت: رییس جمهور عده داد که 550 هزار هکتار از زمین های استان خوزستان را احیا می کند که با این کار نه تنها استان خوزستان بلکه کل کشور از نتایج آن بهرهمند خواهند شد.

 

وجود مقدس رسول اکرم(ص) رحمتی برای همه عالم بشریت است

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آیات قرآن مبنی بر وجود مقدس رسول اکرم(ص) گفت: در سوره انبیاء خداوند می فرماید پیامبر، ما تو را نفرستادیم مگر این که رحمتی برای همه عالم باشی تا همه انسان ها بتوانند از این وجود با ارزش استفاده  کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده به اتفاقاتی که هنگام به دنیا آمدن رسول اکرم(ص) در روایات مورخین نوشته شده است اظهارداشت: نخستین اتفاق شکسته شدن بت هایی بود که در مناطق مختلف زمنی نصب شده بودند، سپس دریاچه ساوه خشک شد، آتش کده فارس پس از 1000 سال که روشن بود، خاموش شد، ایوان کسری لرزید و 14 کنگره آن فرو ریخت که نشان از ظهور انسانی بزرگ و با عظمت بر روی زمین داشت.

 

پیامبر اکرم(ص) منادی وحدت در میان مسلمانان بود

امام جمعه موقت اهواز وحدت را دستوری از سوی قرآن عنوان کرد و گفت: خداوند تفرقه و پراکندگی را سبب از دست دادن ویژگی مسلمانی می داند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با بیان این‎که پیامبر اکرم(ص) منادی وحدت در میان مسلمانان بود افزود: آن حضرت می فرمود آنچه که در زمان جاهلیت خون ریخته شده است تمام شد و کسی اجازه نداد از فرد دیگری انتقام بگیرد تا وحدت و همدلی در جامعه حاکم شود.

وی تصریح کرد: اهل بیت نیز به شدت دستور به وحدت و یک پارچگی دادند به گونه ای که امام صادق(ص) نسبت به رفتار با اهل سنت فرمودند که به عیادت همدیگر بروید، با یکدیگر غذا بخورید و در کنار هم نماز بخوانید.

امام جمعه موقت اهواز امام جعفر صادق(ع) را احیا گر تشیع دانست و اظهارداشت: امام جعفر صادق(ع) مؤسس تشیع نیست البته از محضر این امام بزرگ تنها شیعیان بهره نبردند بلکه اهل تسنن نیز در سر کلاس های ایشان حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده تأکید کرد: مسأله وحدت در میان مسلمانان را شیعه و سنی قبول دارند به جز گروه نفرت انگیزی به نام وهابیت که به هیچ یک از دستورات قرآن و رسول خدا(ص) توجهی ندارند و برخلاف ظاهر مقدسی که برای خود ساخته اند از دشمنان دین دستور می گیرند و خلاف آن چه که قرآن می فرماید عمل می کنند.

وی ادامه داد: غیر از این گروه اندک که متاسفانه در عربستان حاکمیت دارند مسلمانان وحدت را امری لازم می دانند./9462/پ201/س

ارسال نظرات