۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۹۶۰۴۲
نوری المالکی:

عربستان از عقده مذهبی رنج می‎برد

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق با اشاره به حمایت عربستان سعودی از تروریسم در منطقه، تأکید کرد که این کشور به دلیل عقده مذهبی که دارد در حال انتشار فتنه است.
نوري المالکي، نخست وزير عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نوری المالکی، نخست وزیر عراق در گفت وگو با یکی از شبکه های ماهواره ای این کشور از عربستان سعودی به عنوان عامل فتنه مذهبی در منطقه یاد کرد و گفت: عربستان از عقده مذهبی رنج می برد و به همین دلیل در حال گسترش فتنه در منطقه است.

 

وی افزود: عربستان به اشتباه خود در حمایت از تروریسم اعتراف نمی کند، اما این کشور در تلاش است تا جریانی که گمان می کند با آن در حال جنگ است را از بین ببرد. تروریسم موجود است و از سوی عربستان منتشر می شود.

 

مالکی با اشاره به ادامه بحران در سوریه، تصریح کرد: گروه های تروریستی در سوریه به دلیل حمایت برخی کشورها نظیر عربستان، قطر و ترکیه احساس می کنند در آستانه پیروزی قرار دارند.

 

نخست وزیر عراق ادامه داد: گزارش ها حاکیست تروریست ها در تلاشند تا دولت اسلامی عراق و شام را در مرز عراق و سوریه که زمینی نفت خیز است برپا کنند.

 

وی در پایان اظهار داشت: القاعده و تشکیلات آن به همراه حامیان تروریسم به صورت یکپارچه به سوی عراق و سوریه سرازیر خواهند شد./980/ب903/د

ارسال نظرات