۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۱۹۶۰۸۶

محکومیت دولت های غربی در دادگاه راسل

خبرگزاری رسا ـ دادگاه راسل که در فرانسه و با موضوع فلسطین اشغالی تشکیل شده بود، حمایت دولت های غربی از جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
دادگاه راسل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به گزارش خبرگزاری پرس، دادگاه راسل، همدستی دولت‌های غربی در جنایات رژیم اشغالگر بر ضد فلسطینیان را محکوم کرده است.

 

دادگاه راسل مساله اشغال اراضی فلسطینی از سوی رژیم مجعول تل آویو را در کنفرانسی در پاریس، پایتخت فرانسه، بررسی کرد. در این کنفرانس از شیوه قدرت‌های غربی و سازمان ملل در بی‌توجهی به اشغالگری رژیم صهیونیستی انتقاد شده است.

 

ورونیک دکیسر، عضو بلژیکی پارلمان اروپا، در این باره گفت: اتحادیه اروپا نخستین بار در سال 2006 زمانی که حماس در یک انتخابات مشروع به پیروزی رسید و آن را به رسمیت نشناخت، به فلسطینیان خیانت کرد. بعدها هم به رغم تداوم عملیات سرب گداخته این اتحادیه باز هم به روابط تجاری خود با رژیم اشغالگر ادامه داد.

 

دادگاه راسل همچنین از کمپین جهانی برای وضع تحریم‌هایی بر ضد رژیم تل آویو نیز حمایت کرد. رژیم مجعول صهیونیستی به احتمال زیاد به پیشنهادات ارائه شده در دادگاه راسل در پاریس بی‌اعتنایی می‌کند. با این وجود بدون شک، خشم و رنجش از این رژیم رو به افزایش است.

 

دادگاه راسل، یک دادگاه بین‌المللی مردمی است که از سوی گروه‌های زیادی از شهروندانی که در ارتقای صلح و عدالت در خاورمیانه نقش دارند ایجاد شده است./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات