۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۹۶۴۷۷

خشم شهروندان سعودی از تفریح علمای دعوت کننده به جهاد در سوریه در کشورهای خارجی

خبرگزاری رسا ـ شهروندان سعودی از اینکه علمای سلفی دعوت کننده به جهاد در سوریه، مردم را به جهاد در سوریه فرامی‎خوانند، اما خود به همراه فرزندانشان در حال گشت و گذار در کشورهای خارجی هستند به شدت خشمگین و معترض شده‎اند.
علماي سعودي دعوت کننده به جهاد در سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ارتکاب جنایت های شنیع از سوی تروریست ها در سوریه و فاش شدن ماهیت اصلی آنان برای ملت ها سبب شد تا شهروندان کشورهای مختلف به ویژه عربستان سعودی به شدت از حمایت برخی علمای فتنه گر سلفی سعودی از این اوباش انتقاد کنند.

 

داود الشریان از فعالان رسانه ای عربستان سعودی اولین فردی بود که در یکی از شبکه های ماهواره ای به صورت رسمی به حمایت برخی علمای عربستان از تروریست ها در سوریه و صدور فتوای جهاد نکاح به ویژه از سوی شیخ محمد العریفی و سلمان العوده واکنش نشان داد و تأکید کرد در صورتی که جهاد در سوریه واجب است، پس باید آنان و فرزندانشان هم به این کشور بروند.

 

اما انتشار عکس هایی از تفریح و گشت وگذار این علمای سلفی در اماکن تفریحی سرسبز و بازارهای خارجی به همراه فرزندانشان، موج دیگری از اعتراضات را در پایگاه های اجتماعی به همراه داشت.

 

یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر در این باره نوشت: دولت باید در برابر کسانی که خود را مبلغ می خوانند، برخورد کند. فرزندان قرضاوی و البریک و العواجی کجا هستند؟ در حالی که خون برادران ما همچون آب جاری شده است، چرا العریفی و البریک به سوریه نمی روند؟.

 

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) همواره در صف مقدم جهاد حضور داشت، ولی این افراد با خانواده های خود به لندن و تایلند و کشورهای مختلف مسافرت و تفریح می کنند اما روزی می رسد به سزای عمل خود برسند. شعائر دین برای این افراد در راستای تجارت صورت می گیرد.

 

یکی دیگر از کاربران اظهار داشت: جوانان سعودی همه دارایی خود را می فروشند تا به سوریه بروند اما زمانی که به این کشور می رسند با باندهایی مواجه می شوند که یکدیگر را به بهانه جهاد به قتل می رسانند.

 

برخی دیگر تأکید کردند که مبلغان سعودی به خوبی می دانند که آنچه در سوریه رخ می دهد فتنه ای بیش نیست اما از ترس مردم نمی توانند نظر خود را تغییر دهند، لیکن آتش در انتظار آنان خواهد بود./980/ب903/د

ارسال نظرات