۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۱۹۶۶۱۴
حداد عادل در برنامه گفت وگوی ویژه خبری:

باید بدور از حب و بغض های کودکانه در خدمت انقلاب و مردم باشیم/ آمریکایی ها می دانند ایران، عراق و افغانستان نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که باید بدور از حب و بغض های کودکانه در خدمت مردم، انقلاب و اسلام باشیم، ماهیت انقلاب اسلامی را یک ماهیت ارزشی و دینی دانست.
غلامعلي حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر غلامعلی حداد عادل، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران، با تبریک سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ملت فجر آفرین و حماسه ساز، به تبیین دیدگاه های خود درباره ماهیت انقلاب اسلامی و علت مخالفت قدرت های استکباری با آن پرداخت.

 

امام برای خدا قیام کرد

حداد عادل با بیان این‏که انقلاب ایران نشات گرفته از یک فرهنگ خاص اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران کار کودتا و تشکیلات حزبی به شکل غربی و تبلیغات دروغین و انقلاب های مخملی همچون اوکراین نبود که یک قدرت خارجی پشت یک جریان قرار گیرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ارزش های دینی بر انقلاب اسلامی ایران حاکم بود، گفت: منشا انقلاب اسلامی ایران ایمان و شهادت ابزار آن بود، حضرت امام برای خدا قیام کرد و همواره همه مردم را به این اصل دعوت کرد و همین روحیه نیز در تمامی مردم و رزمندگان وجود داشت.

 

ماهیت دینی و معنوی انقلاب باید حفظ و تقویت شود

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تاکید بر این که این ماهیت و معنویت باید در کشور حفظ و تقویت شد، تصریح کرد: دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران سال هاست که سراغ فرهنگ اسلامی و انقلابی مردم رفته است و ما باید در این راستا هوشیار باشیم.

 

وی اضافه کرد: بعد از خارج شدن کشورهای استکباری از بهت اولیه ناشی از پیروزی انقلاب اسلامی، آنها به این فکر افتادند که چه عاملی باعث شده این ملت یک حرف بزند و یک چیز بخواهد و می خواستند این ریشه را بسوزانند.

 

حداد عادل افزود: آنها با سرمایه گذاری بسیار فراوان امواج بی اعتقادی را به سمت ملت ما فرستاند تا مردم را نسبت به ارزش ها و اصول بی توجه کنند، اما به فضل الهی نتیجه نگرفتند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآورشد: چاپ و انتشار کتاب سلمان رشدی و نظیر آن بی حساب و کتاب نبود، دشمنان می خواستند ریشه اعتقاد به خدا، وحی و نبوت را در ذهن جوانان این مرز و بوم خشک کنند.

 

حداد عادل افزود: واکنش تند و سراسمیه کشورهای اروپایی در قبال حکم حضرت امام درباره سلمان رشدی نشان داد که آنها می خواستند هجمه و توهین به مقدسات و ارزش ها امری طبیعی و عادی شود.

 

وی اضافه کرد: امروز زهرهای مسموم اخلاقی به سمت کشور ما و دیگر کشورهای اسلامی سرازیر شده است و آنها می خواهند با این هجمه کشورهای اسلامی را آلوده کنند.

 

حداد عادل تهاجم فرهنگی را برای ضربه زدن به این فرهنگ ناب و اصیل ارزیابی و تصریح کرد: یکی از مهم ترین وظایف ما در حفظ انقلاب اسلامی، دفاع از فرهنگ اسلامی و شناخت درست ترفندهای دشمنان کینه توز است.

 

وی ابراز داشت: این ترفندهای گاهی در قالب هنر از داخل و خارج بروز می کند و گاهی نیز آنها از ابزارها و قالب های دیگر بهره می گیرند تا جامعه را از درون تهی کنند.

 

مذاکره فی نفسه ایرادی ندارد

حداد عادل در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره ماهیت ضد استکباری انقلاب اسلامی ایران و این که آیا حل مشکلات کشور در گرو مذاکره با آمریکا است، گفت: مذاکره فی نفسه ایرادی ندارد؛ اگر ما در مذاکره انفعال نشان دهیم و وحشت کنیم و متوجه ترفندها نباشیم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب فریب لبخند دشمن را بخوریم، این نوع مذاکره بد است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اما اگر در مذاکره متکی به خدا و پشت گرم به حمایت مردم باشیم می توانیم آن را به نفع مردم و منافع کشور تمام کنیم و چنین مذاکره ای ایراد ندارد.

 

ملت ایران گردنه های صعب العبوری همچون جنگ را پشت سر گذاشته اند

وی بیان کرد: ما باید شجاعت را از حضرت امام یاد بگیریم، ایشان تاکید می کردند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، ملت شجاع ما هم این را باور کرده بودند و البته یک روز هم از کید دشمن آسوده نبود اما به هر حال انقلاب را اداره و حفظ کردند.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی گردنه های صعب العبوری همچون جنگ را پشت سر گذاشته است، گفت: مهم این است که ما از دشمن وحشت نکنیم چراکه ترس از دشمن از خود دشمن بدتر است.

 

حداد عادل بیان داشت: تمام سعی و تلاش حضرت امام این بود که این ترس را از دل مردم بیرون کنند و البته که در این راه موفق هم بودند و ملت ما جنگ را به سکوی پرشی برای پیشرفت های دیگر تبدیل کردند.

 

واکنش حداد عادل به گزینه های روی میز آمریکا

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادعاهای مقامات آمریکا درباره جمهوری اسلامی ایران، گفت: آنها ادعا می کنند که تحریم ها ایران را پای میز مذاکره کشانده است.

 

وی تهدیدات آمریکا را در عزم و اراده ملت ایران بی تاثیر ارزیابی و اضافه کرد: آمریکایی ها خودشان هم می دانند که ایران افغانستان و عراق نیست؛ ملت ما پای انقلاب اسلامی و ارزش ها ایستاده اند و شهد شیرین استقلال و آزادی را نیز چشیده اند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ملت ما از نعمت بزرگی که با زحمت به دست آورده اند دست نخواهند کشید، یادآورشد: ملت ما همان اوصاف ساده زیستی، حکمت، شجاعت و اخلاق و زهدی که در حضرت امام دیده اند در خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب نیز مشاهده می کنند.

 

حداد عادل در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: باید بدور از حب و بغض های شخصی و کودکانه در خدمت اسلام، انقلاب و مردم باشیم. /924/پ201/ج

 

ارسال نظرات