۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۹۷۰۸۱

برگزاری مسابقه کتابخوانی آثار شهید مطهری در حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علیمه آذربایجان غربی از برگزاری مسابقه کتابخوانی سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری به صورت ماهانه در مدارس علمیه استان خبر داد.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری از طرح هایی است که در حال حاضر در مدارس علمیه استان در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: بر اساس اجرای این طرح طلاب پس از مطالعه آثار شهید مطهری، هر ماه در آزمون کتبی شرکت می ‌کنند.

 

حجت الاسلام ارشاد با بیان این که سؤالات این مسابقه هر ماه از یکی از کتب و آثار شهید مطهری طراحی شده و به‌ صورت متمرکز در مدارس علمیه استان برگزار می ‌شود، گفت: طلابی که بیشترین امتیاز را در این مسابقات کسب کنند به‌ عنوان نفرات  برتر معرفی و تجلیل می ‌شوند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی افزود: تبیین و تعمیق اندیشه ‌های شهید مطهری با عنایت به تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی هدف مسابقات کتابخوانی سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری در بین طلاب است.

 

حجت الاسلام ارشاد به برگزاری مسابقه کتابخوانی با محویت«اخلاق در خانواده» ویژه طلاب و خانواده های آنها اشاره کرد و گفت: از 18 نفر از همسران طلاب در قالب اجرای این مسابقه تجلیل به عمل آمد.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی به  اشاره به فعالیت‎‌های تبلیغی حوزه های علمیه استان، گفت: با تاسیس مدارس امین در استان، هشت نفر از روحانیون در این مدارس به صورت دائم حضور یافته و به تبلیغ دین و احکام اسلامی در بین دانش آموزان این مدارس می پردازند.

 

وی از استقرار 90 نفر از مبلغان طرح هجرت در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد و یادآور شد: این مبلغان با حضور در مساجد، حسینیه ها، تکایا و مدارس به صورت مستمر در مناطق مختلف به ویژه در مناسبت های ملی و مذهبی به تبلیغ دین و پاسخگویی به شبهات مشغول هستند.

 

به گفته حجت الاسلام ارشاد به جز مبلغان هجرت بلند مدت، در مناسبت های مختلف هم روحانیون و مبلغان اعزامی از قم و هم اساتید و طلبه های سطوح فعالیت تبلیغی دارند./936/ت302/س

 

ارسال نظرات