۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۹۷۳۹۲
امام جمعه بابل:

22 بهمن 57 پایان فصل استعمارگری در ایران بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل آزادی و دستیابی به عزت ملی را از ثمرات انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: 22بهمن نقطه عطفی بر پایان همه ذلت هایی است که در قرون متمادی بر این ملت تحمیل شد و مردم طعم شیرین آزادی را چشیدند.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با گرامیداشت طلیعه سی و ششمین سالروز انقلاب اسلامی گفت: خدای متعال به برکت این انقلاب تحول و دگرگونی بزرگ و همه جانبه را برای ملت ما فراهم کرد.

 

وی آزادی و دستیابی به عزت ملی را از ثمرات انقلاب بیان کرد و افزود: 22بهمن نقطه عطفی بر پایان همه ذلت هایی است که در قرون متمادی بر این ملت تحمیل شد و مردم طعم شیرین آزادی را چشیدند.

 

این استاد حوزه علمیه، تحقق آرزوی ایجاد حکومت اسلامی از سوی ائمه اطهار(ع) را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی آرزوی بزرگ معصومین(ع) است و امامان معصومی آرزوی چنین فرصتی را داشتند تا شیعیان آنها به حاکمیت و قدرت برسند.

 

حجت الاسلام روحانی با تأکید بر این نکته که رهبری پیامبرگونه امام سبب شکسته شدن فضای خفقاندر کشور شد، تصریح کرد: خدای متعال به برکت رهنمودهای امام خمینی(ره) و همیاری این ملت نعمت پیروزی انقلاب اسلامی را برای امت ما فراهم کرد تا نقطه ی عطفی برای اقتدار شیعه در این کشور و جهان معاصر شود.

 

وی به توطئه های دشمنان برای سرنگونی انقلاب در دوران عمر سی و پنج ساله نظام اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: 35سال است که به رغم همه مشکلات و معضلات شاهد استقامت و حضور جانانه این ملت در صحنه های مختلف هستیم و این حضور موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان شد.

 

امام جمعه بابل وظایف آحاد جامعه در صیانت از انقلاب را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: وظیفه بزرگ ما در قبل و بعد از دهه مبارک فجر این است که از ارزش های بزرگ که انقلاب اسلامی برای آن تحقق پیدا کرد مراقبت کنیم.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیای بابل، انقلاب اسلامی را برخاسته از مکتب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: این انقلاب جوهر خود را از مکتب و اسلام گرفته است و اگر ارزش های اسلامی  از انقلاب اسلامی ما گرفته شود، بزرگ ترین ضربه بر انقلاب عظیم ما است و ملت باید از این مسأله حفاظت کند.

 

وی خواستار حضوری باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن امسال شد و گفت: امسال همه باید با شکوه تر از گذشته در راهپیمایی 22 بهمن و دفاع از انقلاب اسلامی ظهور پیدا کنند، چون دشمن بر این حضور با شکوه تر نسبت به سال قبل حساب ویژه باز می کند.

 

امام جمعه بابل ادامه داد: به یقین حضور با شکوه تر آن هم از نخستین لحظات راهپیمایی نشان دهنده دفاع قدرتمندانه و حضور مستحکم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی خواهد بود.

 

حجت الاسلام روحانی به سه عامل اصلی پیروزی انقلاب را برشمرد و آن را سه رکن پایداری انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: عواملی که زمینه ایجاد انقلاب را فراهم کرد همان ها عوامل بقای انقلاب اسلامی است که مهم ترین آن تبعیت از رهبری و استحکام میان امام و امت است./950/ت303/س

ارسال نظرات