۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۳
کد خبر: ۱۹۷۴۵۳
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان:

اقتدار فرهنگی پیش نیاز اقتدار سیاسی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نصیرایی با تأکید بر این که استکبار جهانی توان ایستادگی در برابر اراده نظام اسلامی را ندارد، اقتدار فرهنگی را پیش نیاز اقتدار سیاسی خواند و گفت: این که امام فرمودند«محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، بدین معنا است که اگر ایمان نباشد در صورت تهدید جانی یا مالی، از مواضع خود دست خواهیم کشید.
حجت الاسلام نصيرايي مسؤول دفتر سياسي حوزه علميه خراسان

 حجت الاسلام مجید نصیرایی، مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در تبیین جایگاه بین المللی انقلاب اسلامی اظهار کرد: بسیاری از بدخواهان انقلاب زمان تعیین می کردند که تا چند وقت دیگر انقلاب سرنگون خواهد شد ولی امروز در خاورمیانه بسیاری مبارزان صراحتا اعلام می کنند که از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته اند.

 

وی افزود: در بعد جهانی نیز در هر موضوعی اگر ایران یک طرف جریان بوده و اراده اش بر امری باشد، تا نتوانند با ایران تعامل کنند به نتیجه نمی رسند مانند مسأله سوریه که در پی نابودی مقاومت اسلامی بودند و حتی زمان حمله را هم اعلام کردند اما چون اراده نظام اسلامی بر حفظ سوریه بود این اتفاق نیفتاد.

 

وی با بیان این که برقراری دموکراسی بهانه ای بیش نیست، افزود: استکبار جهانی اگر واقعا در پی تحقق دموکراسی است، چرا در مورد سایر کشورها همچون عربستان که به مراتب خفقان بیشتری حاکم است، سکوت کرده است؟.

 

اقتدار سیاسی مسلمانان همواره مرهون اقتدار فرهنگی است

حجت الاسلام نصیرایی در ادامه اقتدار فرهنگی را پیش نیاز اقتدار سیاسی خواند و گفت: بدون تردید تا اقتدار فرهنگی نباشد اقتدار سیاسی حاصل نمی شود؛ این که امام خمینی(ره) فرمودند: «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، بدین معنا است که اگر ایمان نباشد در صورت تهدید جانی یا مالی، از مواضع خود دست خواهیم کشید.

 

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان با بیان این که پیروزی های مردم ایران در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مرهون اقتدار معنوی است نه قدرت اقتصادی یا سیاسی، یادآور شد: از صدر اسلام تاکنون هر گاه مسلمانان موفقیتی داشته اند حاصل قدرت معنوی شان بوده و به محض غفلت از آن ضربه های بزرگی خورده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: نظام سلطه نیز وقتی می بیند با وجود قدرت سیاسی تاکنون کاری از پیش نبرده است، به جنگ نرم روی آورده و جنگ های نظامی را در واقع مکمل جنگ فرهنگی قرار می دهد.

 

ولایت فقیه، روح اسلام ناب و عامل پیروزی و پیشرفت انقلاب است

حجت الاسلام نصیرایی در تبیین مؤلفه های حراست از امام راحل تصریح کرد: نخستین گام در این مسیر، نشان دادن و معرفی صحیح خدمات، موفقیت ها و دستاوردهای انقلاب است در عرصه های مختلف است. دیگر این که افراد و شخصیت های مؤثر و دارای تریبون بپذیرند عامل موفقیت انقلاب از بدو نهضت تا حال و آینده، برخورداری از روح اسلام ناب است و زبان اسلام ناب نیز در برهه کنونی، ولایت فقیه است.

 

وی، رهبری ولی فقیه را سبب پیشرفت ها و موفقیت های کشور دانست و گفت: اکنون نیز در همه امور ولایت فقیه و رهنمودها و مطالبات ایشان باید مد نظر باشد و هر کس در هر جا می خواهد سخنی بگوید می بایست به دور از برداشت های شخصی و سلیقه ای خود را با ولایت فقیه تطبیق دهد.

 

جریانات سیاسی بدانند نظام سلطه با اصل انقلاب مشکل دارد/ مراقب باشید اختلاف سلایق به چنددستگی نینجامد

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان، حفظ وحدت جریان ها و احزاب را از دیگر مؤلفه های حراست از گفتمان امام خمینی(ره) برشمرد و افزود: همه جریانات سیاسی اجتماعی که زیر چتر انقلاب اسلامی هستند، بدانند نظام سلطه با اصل انقلاب مشکل دارد؛ اختلاف سلیقه به خودی خود عیبی ندارد اما این که به نزاع و خط کشی و چنددستگی بینجامد غلط و آسیب زا است.

 

حجت الاسلام نصیرایی در خصوص توافق ژنو نیز اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، ما با مذاکره مشکل نداریم اما به دولت امریکا خوش بین نیستیم.

 

به شرط بیداری و آگاهی ملت از مذاکرات متضرر نمی شویم

وی اضافه کرد: واقعیت این است که در عرف بین الملل مذاکره نوعی بده بستان محسوب می شود یعنی باید امتیازی بدهیم تا امتیازی بگیریم.

 

 مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند«ما مذاکره می کنیم ولی بعید می دانیم که نتیجه ای عایدمان شود»، افزود: حداقل نتیجه مذاکرات این است که برای نسل جوان امروز که تجربه رفتار امریکایی ها را ندارد ثابت می شود که غرب قابل اعتماد نیست، به هیچ چیز تعهد ندارد و قانع نمی شود مگر این که ما از ایمان و اعتقادات و ارزش های خود دست برداریم.

 

وی یادآور شد: استکبار جهانی از همان آغازین روزهای انقلاب اسلامی هر توطئه ای که توانسته است علیه انقلاب اسلامی انجام داده اما نتیجه ای نگرفته است امروز نیز به شرط بیداری و آگاهی ملت، از این مذاکرات ضرری نخواهیم کرد./930/ت301/س

 

ارسال نظرات