۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۹۷۵۰۱
استاد حوزه علمیه کرمان:

جامعه امروز به سبک زندگی اسلامی انقلابی نیازمند است

خبرگزاری‌رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمان با بیان اهمیت نقش روحانیت در ترویج اهداف انقلاب اسلامی افزود: در زمان حاضر یکی از مهم‌ترین کارهای روحانیان تبلیغ سبک زندگی اسلامی انقلابی است تا مردم بیشتر با شیرینی ها و فواید زندگی دینی آشنا شوند و به آن روی آورند.
حجت الاسلام سيد مرتضي خليلي استاد حوزه علميه کرمان

حجت الاسلام سید مرتضی خلیلی، استاد حوزه علمیه کرمان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: حاکمیت، مخصوص الله است نه هر انسانی دیگر و انسان واقعی به دنبال حکومت الله است و حکومت اسلامی نیز نشانه ای از حکومت الله است، اگر حاکمیت مطلق الهی شکل بگیرد کامل ترین و دقیق ترین حکومت در دنیا شکل می گیرد به گونه ای که تا قیامت دچار نقص نمی‌شود.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: طبق تصریح احادیث متواتر و صحیح، ولایت فقیه نیز دنباله حکومت خداوند و ائمه معصومین(ع) در روی زمین است که در واقع مجتهد جامع الشرایط جانشین خدا در روی زمین است که با اجازه خداوند بر مردم حکومت دارد.

حجت الاسلام خلیلی افزود: روحانیت نیز پس از گذشت تقریبا 1400 سال به دنبال ایجاد حکومت الله در روی زمین بود که به لطف الهی و همیاری مردم این هدف در سال 1357با رهبری امام خمینی(ره) به وقوع پیوست.

وی تأکید کرد: باید همه بدانند هدف نهایی از این انقلاب رهایی از طاغوت و رژیم پهلوی نیست بلکه هدف اصلی و نهایی برپایی حکومت عدل جهانی است که این انقلاب زمینه این هدف است.

این استاد حوزه علمیه با بیان رابطه انقلاب اسلامی و بیداری‌های موجود در منطقه افزود: انقلاب اسلامی زمینه ساز تحرکات مسلمانان در منطقه و حق جویان در جهان است؛ چراکه وقتی مشاهده می کنند یک ملت با پشتوانه ایمان چنین حماسه‌ای را خلق می‌کنند آنها نیز بیدار شده و درصدد براندازی طاغوت برمی‌آیند.

وی با بیان اهمیت نقش روحانیت در ترویج اهداف انقلاب اسلامی افزود: در زمان حاضر یکی از مهم‌ترین کارهای روحانیان تبلیغ سبک زندگی اسلامی انقلابی است تا مردم بیشتر با شیرینی ها و فواید زندگی دینی آشنا شوند و به آن روی آورند.

حجت الاسلام خلیلی بیان داشت: مردم دنیا فقط یک مقداری از نتایج اسلام گرایی را مشاهده کرده اند و اگر جهانیان شیرینی حکومت الله را می چشیدند سنگین ترین هجمه های دشمن بر کسی تاثیر ندارد .

وی در با بیان این که ما نباید هدف والای انقلاب و امام را فراموش کنیم بلکه باید هدف انقلاب را خوب بشناسیم و بشناسانیم، ابراز داشت: بسیاری از اختلافات و مسائل داخلی در کشور ثمره آنها فتنه و عدم پیشرفت کشور و انقلاب است که باید از آنها خوداری شود.

حجت الاسلام خلیلی در پایان گفت: ولایت فقیه مهم ترین رکن پیروزی انقلاب است و پیوسته باید در رکابش قدم برداریم و برای رسیدن به هدف نهایی مطیع امر او باشیم./970/ت302/س

 

ارسال نظرات