۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۹۷۵۰۶
امام جمعه شاهین دژ:

امام راحل قطع کننده سلسله ارباب رعیتی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شاهین دژ گفت: امام خمینی(ره) سلسله معیوب ارباب رعیتی را قطع کردند و نقطه عطفی در تاریخ ایران به وجود آوردند و شمشیر اسلام را علیه دشمنان اسلام و استعمارگران به کار گرفتند.
ابعاد مختلف نهضت حضرت امام خميني تبيين و بررسي مي‎شود

حجت الاسلام نقی باقری، امام جمعه شاهین دژ امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: دهه فجر ‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است.

 

وی افزود: در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند به وجودآمد زیرا تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجود نداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی غالب و مغلوب، سلطان و رعیت بود و پادشاهان خود را فاتحینی احساس می ‌کردند که بر مردم غلبه یافته اند.

 

حجت الاسلام باقری افزود: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه، سلسله معیوب ارباب رعیتی را قطع کردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران به وجودآوردند و شمشیر اسلام را علیه دشمنان اسلام و استعمارگران به کار گرفتند .

 

وی ادامه داد : دهه انقلاب از رشحات اسلام و آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمام تر برگزارشود و این مراسم را با هیجان های عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه کرد، در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد و از این رو جشن های دهه فجر بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد .

 

امام جمعه شاهین دژ تصریح کرد: دهه فجر ثمره سال ها تلاش مردم ولایت مدار و ایران به رهبری امام و دوره 15 ساله رهبر است و دهه فجر جامعه ایران را از فساد شرق و غرب جدا و به فرهنگ ناب محمدی متصل کرد.

 

حجت الاسلام وباقری اظهار کرد: انقلاب و کشور از سه وجه اساسی و مهم ، مذهبی، سیاسی و فرهنگی برخوردار است که سایر انقلاب های دنیا از هر سه آنان به صورت همزمان برخوردار نیست .

 

وی با بیان این مطلب که دهه فجر را یک معمار انقلابی بنیان گذاری کرد، گفت: رهبر، ملت و کشور ما در دنیا بی نظیر است زیرا امام(ره) جدش امام حسین(ع) را برای خود الگو قرار داده بود و از قدرت الهی که همان قدرت مردم ستم دیده بود استفاده کرد .

 

امام جمعه شاهین دژ خاطرنشان کرد: جوانان ما در حماسه سیاسی 9 دی، نماز جمعه، 22 بهمن ماه ثابت کردند که با مشتی محکم در مقابل حیله ها و فریب های دشمنان با سلاح ایمان ایستاده اند .

 

وی با بیان این نکته که جوانان برای آشنایی با دستاوردهای انقلاب باید ماهیت آن را مطالعه کنند، تصریح کرد: تبیین انقلاب باید همگانی باشد و تمامی افرادی که متولیان فرهنگ هستند باید فرهنگ سازی را بیشتر از سایر گروه ها انجام دهند چرا که انقلاب را کل مردم به وجود آورده اند .

 

وی در پایان به نقش روحانیت در تبیین ارزش ها و آرمان های انقلاب اشاره کرد و گفت: آگاه سازی، تبیین و بصیرت افزایی از وظایف روحانیت است و روحانیون و علما پشتوانه اهداف عالی نظام هستند./936/ت303/س


ارسال نظرات