۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۹۷۹۶۱
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

حماسه سیاسی با راهپیمایی باشکوه 22 بهمن تکمیل شد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری برگزاری انتخابات 24 خرداد و راهپیمایی باشکوه 22 بهمن‌ را از مقاطعی که سبب تحقق شعار حماسه سیاسی شد و رضایت رهبر معظم انقلاب را در پی داشت، نام برد.
حجت الاسلام سيد رضا اکرمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سال حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: سالی که به حماسه سیاسی نامگذاری شد در چند مقطع سیاسی بودن آن حوادث کاملا روشن و حماسه شد.

 

وی برگزاری انتخابات 24 خرداد و راهپیمایی باشکوه 22 بهمن‌ را از مقاطعی که سبب تحقق شعار حماسه سیاسی شد، نام برد و گفت: شادابی و نشاط، امید و تدبیر و شعارهای داده شده و قطعنامه خوانده شده در راهپیمایی 22 بهمن، گواه بر این بود که حماسه سیاسی مورد قبول امام عصر‌(عج) و رضایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

 

مشاور رییس جمهور همچنین با بیان اینکه شعار حماسه اقتصادی نیز به نوعی در کنار شعار حماسه سیاسی در سال جاری تحقق یافته است، ابراز امیدواری کرد که این شعار به طور کامل تحقق پذیرد و اظهار کرد: امسال شاهد ثبات اقتصادی هستیم و قیمت‌ها هفته به هفته تغییر نمی‌کند، بلکه با افت قیمت روبه‌رو است.

 

حجت‌الاسلام اکرمی در ادامه با اشاره به مسأله رشد جمعیت که رهبر معظم انقلاب سال گذشته در سفر به خراسان شمالی بر آن تأکید کردند، گفت: کارشناسان وقتی درباره پیشرفت و توسعه یک کشور سخن می‌گویند، مساحت کشور، تکنولوژی، سرمایه و ثروت، معادن تحت‌الارضی و جمعیت را از عوامل مؤثر مطرح می‌کنند.

 

آسیب‌های بی‌توجهی به امر ازدواج بی‌شمار است

 

وی با بیان اینکه همه کارشناسان معتقدند جامع‌ترین مورد در توسعه هر کشوری، نیروی انسانی است، تصریح کرد: اگر کشوری مساحت، منابع، ثروت و منابع تحت‌الارضی داشته باشد، اما جمعیت و نفرات دانا، توانا، با اراده، با ایمان و اعتقاد، منسجم و فعال نداشته باشد، کارآمد نیست و بهره‌وری بایسته‌ای نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن، امر ازدواج را در رشد جمعیت مهم ارزیابی کرد و افزود: اگر می‌خواهیم در زندگی زینت، زیبایی، شادابی و نشاط باشد باید جمعیت افزایش پیدا کند و برای افزایش جمعیت باید اصل ازدواج را جدی بگیریم.

 

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری مسأله بالا رفتن سن دختران و پسران در ازدواج را یکی از آفت‌های اجتماعی، اقتصادی و پزشکی که زن و مرد جامعه را تهدید می‌کند، عنوان و ابراز کرد: اگر رحم زن بارور نشود زمینه برای بیماری‌های سرطان به وجود می‌آید؛ باید رحم بارور شود و تولید نسل کند.

 

وی با بیان اینکه ازدواج بر رزق و روزی انسان می‌افزاید، آسیب‌های بی‌توجهی به امر ازدواج و خانواده را بی‌شمار دانست و گفت: دو رکعت نماز فرد ازدواج کرده از هفتاد رکعت نماز جوانی که زن ندارد، بالاتر است؛ جوانی که تلاش می‌کند خود و خانواده‌اش را اداره کند مانند جهادگر در راه خدا است./920/پ202/ج

ارسال نظرات