۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۹۸۱۳۶
در سالروز انقلاب؛

تظاهرات بزرگ ملت بحرین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ تظاهرات بزرگ ملت بحرین در سالروز آغاز انقلاب مردمی در این کشور با حضور علما، شخصیت‎های سیاسی و بیش از 300هزار شهروند در منامه برگزار شد.
تظاهرات بزرگ ملت بحرين در سومين سالروز انقلاب تظاهرات بزرگ ملت بحرين در سومين سالروز انقلاب تظاهرات بزرگ ملت بحرين در سومين سالروز انقلاب تظاهرات بزرگ ملت بحرين در سومين سالروز انقلاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بیش از 300هزار تن از شهروندان بحرینی در تظاهرات بزرگ روز گذشته که در سالروز آغاز انقلاب مشروع و مسالمت آمیز این کشور برگزار شد، شرکت کردند.

 

شرکت کنندگان در این تظاهرات که به فراخوان آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، شورای اسلامی علما و جمعیت های معارض آل خلیفه صورت گرفت پرچم های بحرین را به اهتزاز درآورده و با برافراشتن پلارکاردهایی بر لزوم برقراری دموکراسی و عدالت در این کشور تأکید کردند.

 

نیروهای امنیتی آل خلیفه با بستن خیابان ها تلاش کردند تا مانع برگزاری باشکوه این تظاهرات شوند، اما خیابان البدیع در غرب منامه مملو از شهروندانی بود که از شهرها و روستاهای مختلف به منامه آمده بودند.

 

علمای شیعه بحرین نظیر آیت الله شیخ عیسی قاسم، آیت الله سید عبدالله الغریفی، شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی، سید مجید المشعل رییس شورای اسلامی علما و جمع کثیری از اعضای این شورا و طلاب و استادان حوزه های علمیه نیز در این تظاهرات حضور داشتند.

 

این در حالی است که رییس پلیس استان شمالیه مدعی شد تنها 18 الی 20 هزار شهروند در این تظاهرات حضور داشتند که برخی اقدامات غیرقانونی نیز از تظاهرکنندگان سر زده است.

 

این تظاهرات با صدور بیانه ای از سوی جمعیت های معارض نظام آل خلیفه یعنی الوفاق اسلامی، وعد، دموکراسی وحدوی، ملی دموکراسی و الاخاء ملی پایان یافت.

 

در این بیانیه آمده است: ما شرکت کنندگان در تظاهرات بزرگ تاریخی در روز 15 فوریه، آزادی همه زندانیان انقلابی، توقف محاکمه های کنونی انقلابیان، تشکیل کمیسیونی ملی دارای صلاحیت برای اجرای توصیه های کمیته حقیقت یاب موسوم به بسیونی، مشارکت قشرهای مختلف ملت در دستگاه امنیتی برای تحقق امنیت همگانی و برگزاری همه پرسی ملی در هرگونه توافق سیاسی یا تدوین قانون اساسی را خواستاریم.

 

انقلابیان بحرینی همچنین بر لزوم برپایی نظام دموکراسی بر اساس اجرای انتخابات عادلانه و مبتنی بر هر یک رأی برای هر شهروند، برگزاری انتخابات پارلمان، انتخاب دولت برخواسته از اراده مردمی و تأسیس دستگاه قضایی مستقل تأکید کردند.

 

توقف اعطای تابعیت سیاسی به بیگانگان که با هدف تغییر بافت جمعیت و برابر اهل تسنن با شیعیان صورت می گیرد و همچنین لزوم مسؤولیت پذیری قانونی و اخلاقی جامعه جهانی برای حمایت از آزادی طلبان از بند سرکوب و تجاوز به حقوق انسانی از دیگر مطالبات شرکت کنندگان در این تظاهرات بود./980/ب902/د

ارسال نظرات