۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۱۹۸۲۵۹
آیت‌الله حسینی بوشهری:

تحریم‌های دارویی غرب علیه ایران اقدامی خلاف رفتارهای انسانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه تحریم‌های دارویی غرب علیه ایران را اقدامی منافی با رفتارهای انسانی و الهی خواند و گفت: این امور باید به گوش جهانیان رسیده شود.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار جمعی از اندیشمندان مسیحی و اعضای انجمن ضد جنگ آمریکایی و کانادایی، با اشاره به آیات و روایات روحیه نوع دوستی و خدمت به مردم را مورد تأکید دین اسلام دانست و گفت: داشتن چنین روحیه‌ای مورد توجه همه پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) بوده است.

وی با بیان این‌که آرمان صلح‌طلبی و خدمت به مردم جزء اهداف مقدسی است که نصیب هر کسی نمی‌شود، ابراز کرد: شما پیش از رسیدگی به آسیب‌دیدگان جنگ همت خود را بر پیشگیری از جنگ گذاشته‌اید و این حرکتی بسیار مقدس است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که فقر و نیاز به دلیل تبعیض و جنگ در جهان به وجود می‌آید، اظهار کرد: شما اگر تمام همت خود را در همین بخش متمرکز کنید شاید فقیر و آسیب‌دیده‌ای به جز حوادث طبیعی در جهان وجود نداشته باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر این‌که همه ادیان توحیدی باید در راستای جلوگیری از جنگ تلاش کنند، افزود: ابرقدرت‌ها به دنبال اختلاف و درگیری در میان ملت‌ها هستند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که استکبار جهانی حتی در میان مسلمانان هم به ایجاد تفرقه و اختلاف می‌پردازد، گفت: امروز در سوریه مسلمانان با هم در جنگ هستند اما عوامل بیرونی این جنگ و ارسال کنندگان تجهیزات به این کشور را نیز باید مورد توجه قرار داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جنگ‌ها و درگیری‌های مختلف در منطقه و مسلمان کشی در آفریقای مرکزی را از دیگر اقدامات استکبار جهانی ذکر کرد.

امام جمعه قم با بیان این‌که امروز در برخی از کشورها مسلمان کشی به عنوان یک اصل قلمداد شده است، افزود: این امر فاجعه‌ای برای جهان بشریت است از این رو شما می‌توانید با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای بین‌المللی به ایجاد صلح در جهان کمک کنید.

وی با بیان این‌که متأسفانه امروز هر کسی که بخواهد علیه استکبار جهانی بایستد تروریست معرفی می‌شود، گفت: خوشبختانه کسی به شما نمی‌تواند برچسب تروریست بزند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر این‌که اسلام به صلح طلبی اهمیت ویژه‌ای داده است، اظهار کرد: امام علی(ع) به گروهی از سربازان که به مکانی حمله کرده بودند فرمودند؛ اموال آنها و حتی ظرف آبی که سگ آنها از آن آب می‌نوشید را به آنها بازگردانند که این امر نشان دهنده این است که اسلام حتی برای حیوانات نیز ارزش قائل است چه برسد به انسان‌ها.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امروز دوگانگی رفتاری در جهان مشاهده می‌شود، ابراز کرد:‌ برخی به بهانه مقابله با تروریست جنگ به راه می‌اندازند و در مقابل کسانی که برای احقاق حقوق خود حرکت می‌کنند، سرکوب می‌شوند.

امام جمعه قم تحریم‌های دارویی غرب علیه ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: به خاطر این اقدامات در کشور ما بیمارانی که نیازمند دارو هستند از این حق خود محروم شده‌اند این اقدامات با رفتارهای انسانی و الهی منافات دارد و این امور باید به گوش جهانیان رسیده شود./927/پ202/ج

ارسال نظرات