۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۹۸۸۹۰

نماینده آیت الله سیستانی نسبت به خرید و فروش کارت الکترونیک رای‎دهی هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی گذشته عراق را بسیار سخت توصیف کرد و بیان داشت که مردم باید نسبت به انتخابات احساس مسؤولیت داشته باشند و آرا را خرید و فروش نکنند.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، خواستار حل مشکلات عراق شد و گفت: با توجه به نزدیک شده به انتخابات مجلس که قرار است در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود، مردم و مسؤولان باید آرامش کشور را حفظ کنند.


وی افزود: همه مردم باید بدون در نظر گرفتن مسائل شخصی و مشکلات کشور برای دریافت کارت الکترونیک شرکت در انتخابات بشتابند و مسائل ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهند.


این عالم عراقی با اشاره به رویدادهای چند سال اخیر این کشور تصریح کرد: عراق گذشته بسیار سخت و تلخی داشته است ولی باید از آن درس و تجربه گرفت و برای آینده بهتر از آن استفاده کرد. مسؤولان برای احترام به حقوق مردم و انجام انتخابات سالم از کارت‎های الکترونیک استفاده کرده‎اند بنابراین برای ممانعت از خرید و فروش انتخابات باید سعی و تلاش بسیار شود.


وی ادامه داد: برخی افراد از انسان‎های ساده لوح استفاده کرده و کارت‎های الکترونیک انتخابات را از آنان می‎خرند؛ متاسفانه کسانی که به این خرید و فروش‎ها دست می‎زنند نمی‎دانند که به چه خیانتی دست زده‎اند. آنان حق انتخاب نامزد و شرکت در سرنوشت کشورشان را در مقابل مقداری مال معاوضه می‎کنند.


این عالم عراقی با تاکید بر انتخابات سالم عنوان کرد: از مسؤولان کمیساریای عالی انتخابات می‎خواهیم همه سعی و تلاش خود را برای اتخاذ برنامه دقیق در جهت انتخابات سالم به کار گیرند.


وی با تاکید بر اجرای انتخابات در تاریخ مقرر شده بیان داشت: تاخیر در اجرای انتخابات ضرر و مشکلات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت./994/ب902/د

ارسال نظرات