۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۹۹۱۰۹
مدیر کل ارشاد استان اصفهان:

فرهنگ اسلامی ظرفیت پدید آوردن سبک‌های هنری را دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قطبی هنر را ابزاری برای انتقال مفاهیم ارزشی عنوان کرد و گفت: نقطه قوت هنر در کشور ما داشتن فرهنگ اسلامی و ارزشی به علت ساختار نظام و مطالبه مردم در بین هنرمندان است.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ظهر امروز در نشست خبری هفته فرهنگی اشراق در دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان، ابراز داشت: هنر ابزاری است که می تواند مفاهیم ارزشی را منتقل کند اما شاهد هستیم متأسفانه با رویکردهای منفی و ضد ارزشی از آن استفاده می شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به ساختار نظام اسلامی و مطالبه مردمی مبنی بر اسلامی و ارزشی بودن آثار هنری، هنر در کشور و در میان هنرمندا دارای مفاهیم ارزشی و اسلامی است و این که هنرمندان ما دارای فرهنگ اسلامی و ارزشی هستند از نقاط قوت هنر در کشور محسوب می شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان خاطرنشان کرد: بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان که از هنر برای انتقال مفاهیم ضد ارزشی و غیر اخلاقی استفاده می شود در کشور ما از هنر برای انتقال مفاهیم ارزشی استفاده می شود و حتی وجود فرهنگ اسلامی موجب شده است تا شاهد پدید آمدن سبک های مختلف هنری باشیم و حتی شاهد هستیم مساجد و امامزادگان به عنوان مراکز معنوی و فرهنگی بسیار مورد توجه هنرمندان قرار بگیرند.

حجت الاسلام قطبی با اشاره به ظهور و بروز هنر در مسائل معنوی حتی سجاده های نماز تصریح کرد: جشنواره فرهنگی هنری اشراق که در هفته اشراق در اصفهان آغاز به کار می کند طی جلسه ای که با وزیر ارشاد برگزار شده تصویب گردیده است و در این جشنواره طلاب هنرمند که در جشنواره های مختلف حائز رتبه شده اند شرکت کرده اند.

وی پیرامون دستاوردهای این جشنواره خاطرنشان کرد: هدف از جشنواره اشراق دیده شدن طلاب هنرمند توسط جامعه است و به یقین از دیدن توانایی ها و عملکرد طلاب در زمینه های مختلف هنری جامعه دچار شگفت زدگی می شود ضمن این که با برگزاری این جشنواره به واسطه به وجود آمدن مرجعی برای حمایت از طلابی که ذوق و توانایی هنری دارند شاهد حضور بیش از پیش طلاب در زمینه های مختلف هنری خواهیم بود./939/پ203/س

ارسال نظرات