۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۹۹۵۷۵
شیخ عیسی قاسم:

آل‎خلیفه از هر حادثه ناامنی برای سرکوب مردم استفاده می‎کند

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین انفجار علیه نیروهای امنیتی در منطقه الدیه را محکوم کرد و اظهار داشت که آل‎خلیفه از هر حادثه ناامنی برای سرکوب مردم و مجازات همگانی استفاده می‎کند.
آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به سوء استفاده نظام از انفجار تروریستی چند روز پیش در منطقه الدیه، گفت: در هر انفجار تروریستی و حوادث مشابه شاهد آن هستیم که دولت و عاملان این جنایت سود برده و ضرر این مسائل متوجه ملت است. نظام به بزرگنمایی چنین حوادثی پرداخته و از آن برای توهین و اتهام پراکنی به معارضان استفاده می کند.

 

وی افزود: پسرفت امنیتی از عدم اجرای اصلاحات نشأت می گیرد، بدون اصلاحات نمی توان به ثبات کشور اندیشید. هر انفجار تروریستی دارای دو مصیبت است؛ مصیبت اول ضررهای بشری و مادی و زیان دوم نیز سوء استفاده دولت از این جنایت است که بدون هیچ تحقیقی بلافاصله به اتهام پراکنی می پردازد.

 

آیت الله عیسی قاسم از عملکرد رسانه های آل خلیفه به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: هر زمانی که سخن از گفت و گو و مذاکره می شود، رسانه های نظام به هجمه شنیع و غیراخلاقی علیه یک طایفه(شیعیان) روی آورده و به تخریب شخصیت ها به صورت صریح می پردازند. در این راه حتی از توهین و تهدیدات علنی علیه حامیان اصلاحات دریغ نمی کنند.

 

رهبر شیعیان بحرین به سرکوب شهروندان، بستن خیابان ها و کوچه ها، مجازات دسته جمعی و متهم ساختن معارضان به ارتکاب انفجار تروریستی از سوی آل خلیفه اشاره کرد وخاطر نشان ساخت: نظام از هر انفجار و حادثه ای برای قلع و قمع معارضان استفاده می کند، نکته قابل توجه این است که هر زمانی که سخن از مذاکره به میان می آید انفجار و ناامنی در کشور رخ می دهد.

 

وی مجازات همگانی ملت از سوی آل خلیفه را به دور از عقلانیت توصیف کرد و ادامه داد: بنده نمی توانم هیچ جریانی را مسؤول چنین انفجارهایی قلمداد کنم زیرا تهمت زنی با دینداری مغایرت دارد. حوادث عمومی تنها به نظام تعلق ندارد و با توجه به اینکه مردم نیز از این جنایت ها آسیب می بینند باید مردم نیز در تحقیق مشارکت داشته باشند یا اینکه گروهی بی طرف عادل و پاک به تحقیق مشغول شود.

 

شیخ عیسی قاسم تأکید کرد: نظام موظف است پس از کشته شدن هر فردی از ملت به تحقیق پرداخته و خونش را به فراموشی نسپارد. ما خشونت و تروریسم را محکوم کرده و خون همه را دارای حرمت می دانیم و در این راه هیچ تفاوتی میان شهروندان با نیروهای امنیتی وجود ندارد.

 

این عالم انقلابی با اشاره به معیارهای دوگانه نظام در کشته شدن شهروندان و نظامیان، گفت: هنگامی که پلیسی کشته می شود، دنیا به قیامت مبدل می شود، اما صدها شهروند کشته شده هیچ ارزشی نزد مسؤولان ندارند و تحقیقات در این زمینه به هیچ جا نمی رسد./980/ب902/د

ارسال نظرات