۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۹۹۸۶۹

تلاش ها برای حل مناقشه اوکراین

خبرگزاری رسا ـ صدر اعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس با ولادمیر پوتین جهت حل مناقشه اوکراین تلفنی گفتگو کردند.
رهبران روسيه انگليس و آلمان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز در گزارشی از ادامه تلاش سران اروپا جهت یافتن راه حل پایان مناقشات اوکراین خبر داد.


بر اساس این گزارش، تلاش رهبران اروپایی برای یافتن راه حلی در اوکراین ادامه دارد. روز گذشته صدر اعظم آلمان در گفتگویی تلفنی با رییس جمهور روسیه او را دعوت کرد که نیروهای روس را از کریمه عقب بکشد.


بر اساس گزارش ها آنگلا مرکل به ولادیمیر پوتین هشدار داده است که اگر مذاکره در این باره آغاز نشود، تحریم در انتظار روسیه خواهد بود.


دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس هم در گفتگویی تلفنی نسبت به حمایت روسیه از برگزاری همه پرسی در کریمه برای جدا شدن از اوکراین هشدار داد.


پوتین رییس جمهور روسیه می گوید که تصمیم مقام های کریمه برای برگزاری همه پرسی بر اساس حقوق بین الملل مشروع است.


نیروهای شبه نظامی که لباس نظامی به تن دارند و حامی روسیه هستند، یک فرودگاه را در غرب کریمه تصرف کرده اند و کنترل یک ایست بازرسی مرزی را به دست گرفته اند.


گفتنی است روسیه هیچ وقت رسما تایید نکرده است که این نیروها وابسته به دولت مسکو هستند اما گفته است که برای حمایت از حقوق حامیان خود در کریمه آماده است که دست به هر کاری بزند.


همزمان ارتش اوکراین تصاویری را از تمرین نظامی جت های جنگنده خود منتشر کرده است تا آمادگی خود را نشان بدهد. البته ارتش تاکید کرده که فعلا قصد ندارد نیروهای بیشتری را روانه کریمه کند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات