۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۱۹۹۹۸۹
سید عمار حکیم:

انقلاب اسلامی ایران آغازگر بیداری اسلامی معاصر است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق از انقلاب اسلامی ایران به عنوان آغازگر بیداری اسلامی معاصر یاد کرد.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در همایش بین المللی «نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی» در تهران، بیداری اسلامی را رخدادی تاریخی در جهان اسلام توصیف کرد و گفت: بزرگان اسلام در طول تاریخ به فداکاری پرداختند و در هر دورانی، آغازگر بیداری اسلامی بودند.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز به فیض یکی از بزرگمردان جهان اسلام یعنی امام خمینی، بیداری اسلامی دوران معاصر را آغاز کرد. مسلمانان با چالش های بزرگی روبرو هستند ولی این چالش ها نمی تواند چالشی در برابر دین مبین اسلام باشد.

 

حجت الاسلام حکیم از عدم آمادگی مسلمانان برای پذیرش بیداری به عنوان یکی از این چالش ها یاد کرد و اظهار داشت: چالش داخلی، خطرناک ترین چالش کنونی برای جهان اسلام به شمار می آید. خطرها و چالش های داخلی تهدید کننده پایه های بیداری اسلامی است.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ایستادگی در برابر چالش ها را وظیفه متفکران و علما دانست و تصریح کرد: استکبار جهانی نقش بزرگی در عدم پیشرفت کشورهای اسلامی داشت و تکنولوژی را در انحصار خود قرار داد تا امت اسلامی به مصرف کننده تبدیل شود.

 

وی به ابعاد مختلف اثرهای چالش داخلی اشاره کرد و ادامه داد: چالش داخلی از نظر فکری در جریان های غلو کننده و افراطی در دین به نمایش گذاشته می شود که به مخدوش شدن چهره دین انجامیده است. در زمینه سیاسی نیز عدم وجود دیدگاهی معاصر در برخی کشورها از اثرات این چالش ها به شمار می آید.

 

حکیم اظهار داشت: بیداری اسلامی در زمینه فرهنگی باید نتیجه دهد زیرا الگوهای پیروز ممکن است موقتی باشد. این بیداری نباید به عاملی برای برانگیخته شدن اختلافات منجر شود و باید از آن در برابر آشوب و فتنه محافظت کرد.

 

وی بر لزوم اهتمام به نسل  جوان تأکید کرد و گفت: انقلاب اداری معاصر باید در اولویت این همایش باشد زیرا انقلاب های اسلامی در حال دور شدن از نوآوری است. غرب نه در معرفت بلکه در اداره و توانایی ها از ما پیشی گرفته است. هیچ کس نمی تواند بیداری اسلامی را متوقف سازد مگر اینکه خود بیداری اسلامی نتواند بر چالش ها فائق آید.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به توجه ایران به بیداری اسلامی خاطر نشان ساخت: انقلاب اسلامی و رهبر آن یعنی امام خامنه ای الگوی بسیار خوبی برای توکل به خدا، اعتماد به نفس و استفاده از فرصت هاست. ایران در این راه به گردهم آوری رهبران امت اسلامی برای محافظت از این بیداری است.

 

وی عراق را پایگاه مهم بیداری اسلامی توصیف کرد و افزود: عراق توانست راه خود را یافته و امروزه نقش مهمی در برابر قدرت های تروریسم به ویژه داعش دارد. امیدوارم انتخابات پارلمانی در این کشور بتواند تنوع مذهبی و سیاسی و فرهنگی موجود را تحکیم بخشد.

 

حکیم از فلسطین به عنوان قلب تپنده امت اسلامی یاد کرد و ادامه داد که تا زمانی که فلسطین به دامن مسلمانان بارنگشته است نمی توان احساس آرامش کرد./980/ب201/د

ارسال نظرات