۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۰۰۹۲۹

برپایی 110 هزار بیت الاحزان در ایام سوگواری حضرت زهرا در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که حضرت زهرا(س) منشأ برکات مادی و معنوی زیادی برای بشریت هستند، گفت: همزمان با ایام شهادت این بانوی بزرگوار در خراسان جنوبی 110 هزار بیت الاحزان برای عزاداری حضرت زهرا(س) برپا شده است.
 امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجند، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه نرجس بیرجند با بیان این که حضرت زهرا (س) عامل وحدت و خلقت آفرینش است، گفت: محبت به این بانوی بزرگوار و اهل بیت بهشت را بر آدمی واجب کرده و انسان را از آتش دوزخ در امان نگه می دارد.

 

وی با بیان این که سبک زندگی فاطمی مختص ایام شهادت حضرت زهرا(ص) نیست بلکه به تمامی ایام سال اختصاص دارد، گفت: ما در ایام شهادت این بانوی بزرگوار تنها نباید به حزن و اندوه این بانو توجه کنیم بلکه باید به این نکته توجه کنیم که ولایت حضرت علی (ع) و تبعیت از ولایت ایشان چه ارزشی داشت که حضرت زهرا (س) برای دفاع از آن جان خود را فداکردند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به برپایی 110هزار بیت الاحزان در ایام شهادت حضرت زهرا (س) در خراسان جنوبی برای این بانوی بزرگوار، گفت: بر پایی مراسم عزاداری برای حضرت زهرا(س) به این جهت است که در زمان شهادت ایشان به جز اهل بیت خانه دیگری برای شهادت ایشان عزاداری نکردند به همین دلیل مردم  به خصوص شیعیان در حال حاضر با برپایی مجلس عزاداری برای این بانوی بزرگوار اهمیت کار ایشان در دفاع از ولایت و مقام والا و برجسته ایشان را به مردم یادآوری می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که زهرا به معنای درخشنده است، گفت: حضرت فاطمه (س) به حدی در مقام قرب و عبادت خداوند پیشرفت کرده بودند که همانند ستارگان که در آسمان برای زمینیان می درخشند، ایشان در هنگام عبادت برای آسمانیان مانند ستاره ای درخشنده بودند که مسیر هدایت را به ایشان نشان می داد.

 

وی با بیان این که بانوان محور ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه هستند، گفت: سبک زندگی اسلامی در زندگی و خانه حضرت زهرا(س) خلاصه می شود بنابراین اگر ما می خواهیم یک انسان دیندار بوده و خانواده دینی موفقی داشته باشیم باید این بانوی بزرگوار را الگوی عملی سبک زندگی خود قرار دهیم.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به این که زندگی حضرت زهرا(س) تفسیر آیات قرآن است، گفت: خداوند همانطور که در قرآن کریم فرموده حضرت زهرا و حضرت علی مانند دو دریای بیکران هستند که خداوند به واسطه محبت بین این دو از آنها مروارید و مرجان های مانند امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را به وجود آورده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که مدیریت داخلی منزل برجسته ترین الگوی رفتاری حضرت زهرا (ص) در محیط خانواده است، گفت: متاسفانه بانوان امروز به دلیل اشتغال بی مورد خارج از منزل و یا به بهانه های مختلف دیگر از این وظیفه خود غافل شده اند که همین موضوع زمینه افول خانواده و بی تربیتی فرزندان را فراهم کرده بنابراین اگر بانویی ادعای تبعیت از زهرا (ص) را دارد باید از اشتغال بی مورد در خارج از منزل پرهیز کرده و در صورت اجبار فعالیتی را انجام دهد که تا حد امکان در منزل خود حضور داشته باشد تا بتواند در کنار کار به وظیفه مادری و همسری خود نیز عمل کند.

 

 امام جمعه بیرجند با بیان این که فرهنگ در سبک زندگی حضرت زهرا(س) خلاصه می شود، گفت: در سال جاری باید با عزم همگانی و مدیریت جهانی حضرت زهرا(س) و حضرت علی (ع) را به عنوان الگوی برتر خانواده ها در دنیا با دعوتگری عملی خود به جهانیان معرفی کرده و پوچی سبک زندگی غربی را به جهانیان به خصوص مسلمانان نشان دهیم./968/پ203/ب

ارسال نظرات