۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۰۱۲۷۴
آیت‌الله سبحانی مطرح کرد؛

ضرورت حفظ حرمت قرآن در مجالس ختم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی از برخی مراسم ختم در کشور انتقاد کرد و گفت:‌ این مراسم‌ها باید به گونه‌ای برگزار شود که هیچ گومه بی احترامی نسبت به قرآن صورت نگیرد.
درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید صبح امروز در پایان درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به بزگزاری مجالس ختم در کشور، گفت: این گونه‌ مراسم‌ها با نواقص و معایب فراوانی برگزار می‌شوند.

وی ادامه داد: در مراسم‌های ختم باید شأن قرآن رعایت شود چون در بسیاری از این مراسم‌ها مشاهده می‌شود که در هنگام قرائت قرآن از شرکت کنندگان در مراسم پذیرایی می‌شود و این مسأله بی توجهی به قرآن است.

این مرجع تقلید حفظ حرمت قرآن در چنین مراسمی را امری لازم دانست و افزود: باید این مجالس به گونه‌ای برگزار شود که در هنگام قرائت قرآن از اقدامات دیگر پرهیز کنند.

رییس مؤسسه امام صادق(ع) با اشاره به سیره بزرگان دینی راجع به قرآن خاطرنشان کرد:‌ حضرت آیت‌الله بروجردی می‌فرمودند؛ انسان نباید در مکانی که قرآن یا کتاب‌های ادعیه وجود دارد پای خود را به سمت آنها دراز کند.

حضرت آیت‌الله سبحانی تأکید کرد:‌ باید در همه مراسم‌ها به گونه‌ای رفتار شود تا هیچ گونه بی احترامی نسبت به قرآن صورت نگیرد./927/پ202/ج

ارسال نظرات