۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۰۱۷۶۰

دعوای شرق و غرب بالا گرفت

خبرگزاری رسا ـ نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در واکنش به درگیری ها در شرق اوکراین و حضور مردان مسلح طرفدار روسیه در این مناطق اعلام کرد که درصورت ادامه این اقدامات، ایالات متحده تحریم های بیشتری را علیه روسیه در نظر خواهد گرفت
ناتو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در واکنش به درگیری ها در شرق اوکراین و حضور مردان مسلح طرفدار روسیه در این مناطق اعلام کرد که درصورت ادامه این اقدامات، ایالات متحده تحریم های بیشتری را علیه روسیه در نظر خواهد گرفت.

وی گفت: “مردان مسلح در تمامی شهرهایی که در حال حاضر تنش وجود دارد به یک شکل عمل می کنند و می توان نشانه هایی قابل اثبات از حضور نیروهای روسی در این مناطق یافت. در صورتیکه عملکرد این گروهها همانند آنچه تاکنون دیده ایم ادامه یابد، شاهد افزایش تحریم ها علیه روسیه خواهید بود.”

مقامات ناتو می گویند، شواهد به دست آمده نشان می دهد که نیروهای ارتش روسیه در محاصره ساختمان های دولتی در شهرهای شرقی اوکراین نقش دارند.

پیشتر نیز آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل ناتو در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا از لزوم بازنگری مناسبات پیمان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با روسیه سخن گفته بود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز این اقدام را بازگشت به جنگ سرد خوانده بود و با اشاره به نشست چهارجانبه ای که قرار است روز هفدهم آوریل در ژنو برگزار شود، تصریح کرد، در صورتی که دولت اوکراین برای مقابله با طرفداران روسیه از نیروی نظامی استفاده کند در این نشست شرکت نخواهد کرد.

این نشست قرار است با حضور نمایندگان اتحادیه اروپا، آمریکا، روسیه و اوکراین و برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای پایان تنشها بین اوکراین و روسیه برگزار شود/1409/ح

 

ارسال نظرات