۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۰۲۲۹۸
آیت‎الله طباطبایی‎نژاد:

ارتش به عهد خود با انقلاب وفا کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: امام(ره) قطره‎ای از کوثر فاطمه زهرا(س) است، و عشق او به مادرشان سبب عظمت و بزرگواری این شخصیت شده است.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‎الله سیدیوسف طباطبایینژاد امام جمعه اصفهان در خطبههای این هفته نماز جمعه که در مسجد امام(ره) برگزار شد با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) گفت: برای زنان و مادران همین افتخار بس است که روز ولادت این بانوی بزرگوار به نام آنان نامگذاری شده است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) نمونه و الگوی همه زنان عالم است، در روایت است که هنگامی که ایشان به صحرای محشر میآیند ندایی بلند میشود تا همگان چشمهایشان را ببندد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس روایت اولین شخصی که وارد بهشت میشود حضرت زهرا(س) است، اظهار کرد: این به این معنا است که ایشان در دنیا هم از همه پیش بودند که در آخرت نیز بر همگان مقدم هستند.

آیتالله طباطبایینژاد با فرخنده و مبارک دانستن همزمانی میلاد حضرت فاطمه(س) با میلاد امام خمینی(ره) ابراز کرد: امام(ره) قطرهای از کوثر فاطمه زهرا(س) است، و عشق او به مادرشان سبب عظمت و بزرگواری این شخصیت شده است.

وی همچنین با گرامیداشت 29 فروردین ماه سالروز ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: امام(ره) روز 29 فروردین را روز ارتش قرار داد و با این کار دهان یاوهگویانی را که میگفتند ارتش باید منحل شود، را بستند.

امام جمعه اصفهان گفت: این روز بسیار عزیز است و عزیزان ارتشی پس از گذشت 35 سال به عهد و وفای خود با امام(ره) و انقلاب وفا کردند و در عرصههای مختلف نظامی پیشرفتهای چشمگیری داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: امنیت کشور مدیون وفاداری و حضور نیروهای مسلح به ویژه ارتش است، ارتش در جنگ تحمیلی خود را به خوبی نشان داد و ارتش جمهوری اسلامی ایران در میان سایر کشورها نمونه است.

وی همچنین با اشاره به مناسبت 2 اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امام خمینی(ره) در سال 58 درست چندماه پس از پیروزی انقلاب دستور تأسیس سپاه را صادر کردند.

آیتالله طباطبایینژاد گفت: گویی امام(ره) پیش از پیروزی انقلاب تمام برنامهریزیها را انجام داده بودند، و نهادهایی همچون بنیاد مستضعفان، سپاه پاسداران را پایهریزی کردند و در زمان کنونی ارزش کارهای آن زمان ایشان معلوم میشود.

وی همچنین در خطبه اول با بیان فرازهایی از سخنان امام علی(ع) خاطرنشان کرد: ایمان قلبی و ایمان زبانی و عمل با جوارح هر سه مهم است، شیطان ایمان قلبی و ایمان زبانی را داشت اما در عمل با جوارح کم آورد و به آدم سجده نکرد.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: در قرآن نیز همواره ایمان در کنار عمل صالح ذکر شده است و بر اساس فرمایش امام علی(ع) نباید آخرت را بدون عمل طلبید زیرا این کار کار بیهودهای است./914/پ202/ب

ارسال نظرات