۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۰۲۶۷۴

چند خبرکوتاه از سازمان اوقاف و امورخیریه

خبرگزاری رسا ـ جمهوری اسلامی ایران با دو قاری و حافظ قرآن در چهارمین دوره مسابقات بین المللی تونس شرکت می­کند.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، «ولی یار احمدی»، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این خبر اظهار داشت: چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشور تونس از 13 اردیبهشت آغاز و روز پنجشنبه 18 اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد.

ایران با دو قاری و حافظ قرآن در مسابقات بین المللی قرآن تونس شرکت می­کند

وی گفت: در این دوره از مسابقات، آقایان «پیمان ایازی» و « محمد نوروزی» در رشته حفظ کل و قرائت  به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران شرکت خواهند کرد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره مسابقات بین المللی قرآن کریم اردن خاطرنشان کرد: مسابقات قرآنی اردن در بخش خواهران نیز از یازدهم اردیبهشت ماه در امان پایتخت اردن آغاز خواهد شد و خانم « الهام حسین زاده» به عنوان نماینده ایران در بخش خواهران شرکت خواهد کرد.

به گفته یاراحمدی، نمایندگان قرآنی جمهوری اسلامی ایران به عنوان وزنه اصلی مسابقات قرآنی، از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار هستند.

دبیرکل انجمن اسلامی چین: ملت ایران دارای فرهنگ و تمدن بالایی هستند

دبیرکل انجمن اسلامی چین با اشاره به فرهنگ و تمدن بالای ملت ایران گفت: دستاوردهای دولت و مسلمانان چین از روابط فرهنگی با ایران بسیار مثبت و ارزشمند است.

«بدرالدین گوا چینگ جین» دبیرکل انجمن اسلامی چین که به همراه هیئتی از مسلمانان چین به ایران سفر کرده است، عصر امروز شنبه 30 فروردین­ماه در حاشیه دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به سئوالی درخصوص وضعیت مسلمانان در چین گفت: برخلاف آنچه در رسانه­های غربی مطرح می­شود در کشور چین ادیان و مذاهب آزاد هستند.

وی با بیان این­که هزینه سفر این هیئت به ایران که با هدف بررسی مسائل و مناسک حج صورت گرفته از بودجه صندوق ملی چین تامین شده و از سوی دولت چین پرداخت شده است گفت: علاوه بر کمک به تبلیغات اسلامی از سوی دولت چین، برای ساخت مسجد و اماکن مذهبی بودجه­ای درنظر گرفته شده که مخصوص مسلمانان است، همچنین علی رغم کمبود فضا در شهر پکن، فضایی را برای به خاک سپاری اموات مسلمانان در اختیار آن­ها قرار داده است.

دبیرکل انجمن اسلامی چین با اشاره به روابط ایران و چین گفت: دولت و ملت چین از روابط با دولت و ملت ایران دستاوردهای بسیاری را در عرصه­های مختلف بویژه فرهنگی داشته­اند.

وی با اشاره به فرهنگ و تمدن بالای ملت ایران گفت: من شخصا ایران را از نزدیک می­شناسم، اما مطئمن هستم آن عده­ای که تحت تاثیر رسانه­های غربی تصویری غیر واقعی از ایران در ذهن آن­ها شکل گرفته نیز درصورت سفر به ایران نظرشان کاملا تغییر خواهد کرد.

«بدرالدین گوا چینگ جین» در پایان آمادگی این انجمن را برای بهره برداری از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در عرصه ترویج فرهنگ وقف اعلام کرد.

دبیر کل انجمن اسلامی چین: جمهوری اسلامی ایران الگوی نجات بخش مسلمانان جهان است

اعضای هیات انجمن اسلامی جمهوری خلق چین روز شنبه 30 فروردین­ماه با نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در تهران دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار، اعضای هیأت چینی به ریاست «بدرالدین گوا چینگ جین» دبیر کل انجمن اسلامی چین، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگوی نجات بخش مسلمانان در جهان یاد کردند.

براساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین «علی محمدی» رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن خیر مقدم اظهار داشت: از دیدار آقایان خوشحال شدم و امیدوارم که این دیدار برای همه مسلمانان چینی سرشار از خیر و برکت باشد.

وی گفت: رابطه ملت ایران و چین از ابتدای انقلاب تاکنون بسیار خوب بوده است و امیدواریم حضور این هیئت، آثار بسیار پر برکتی داشته باشد.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: براساس آموزه­های قرآن، همه مسلمانان برادرند و ما افتخار می‌کنیم که خداوند متعال، این چنین اتحادی را به ما عطا کرده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه متذکر شد: برای همه مسلمانان ضروری است که نسبت به اتحاد مسلمین توجه و اهتمام کنند و سازمان اوقاف نیز یکی از فعالیت­هایش فعالیت قرآنی است و در این جهت آمادگی داریم، با این مجموعه در این راستا همکاری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف گفت: ما از دیدار اعضای این هیئت خوشحال هستیم و امیدواریم در طی این چند روز در برنامه­هایی که داشتند به آن­ها خوش گذشته باشد.

وی آمادگی سازمان اوقاف برای انتقال تجربیات سازمان در زمینه فعالیت­های قرآنی را در این دیدار یادآور شد و افزود: نکته مهمی که همه مسلمانان باید به آن توجه داشته باشند این است که ما دشمن مشترکی به نام آمریکا و رژیم صهیونیستی داریم که باید در این مورد هشیار باشیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه متذکر شد: دشمنان (بخصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی) درصدد هستند که بین ما مسلمانان اختلاف و تفرقه بیندازند اما ما باید هشیار باشیم و نگذاریم آن­ها تفرقه و اختلاف ایجاد کنند.

وی با اشاره به این موضوع که اسلام به عنوان مکتب وحدت آفرین، مسلمانان را به اتحاد فراخوانده است گفت: همه ما باید در این راستا حرکت و اتحاد خود را حفظ کنیم.

حجت الاسلام محمدی اظهار امیدواری کرد که این دیدارها استمرار داشته باشد و در جهت اتحاد مسلمانان ایران و چین گام­های مثبتی در آینده برداشته شود.

بدرالدین: آشنایی با ایران اسلامی هدف اصلی ماست

بدرالدین دبیر کل انجمن اسلامی چین در این دیدار ضمن قدردانی از میهمان نوازی صمیمانه مردم ایران، هدف خود از سفر به ایران را آشنایی با آموزه­های قرآنی و دینی عنوان کرد.

وی یاد آور شد: ما بی صبرانه منتظر هستیم که همانند سال­های گذشته قاریان ایرانی و چینی در مسابقات قرآنی حضور یابند و به رقابت­های قرآنی بپردازند.

بدرالدین اشتیاق مردم مسلمان چین برای آشنایی بیشتر با آموزه­های اسلامی ایران را یادآور شد و افزود: موضوع وقف از گذشته در چین وجود داشته و گسترش مساجد در چین براساس وقف­ها شکل گرفته است.

وی با بیان این­که وقف در چین بیشتر برای ایجاد، مرمت و بازسازی مساجد است، بر ارتباطات تنگاتنگ با سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد.

محمدی: آماده انتقال تجربیات اوقاف به مسلمانان چین هستیم

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه این دیدار با اشاره به در پیش بودن برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام در خردادماه، از آمادگی این سازمان برای همکاری نزدیک با انجمن اسلامی چین خبر داد.

حجت الاسلام محمدی، برگزاری مسابقات قرآنی، آموزش قرآن و فعالیت­های قرآنی در امامزاده­ها را از جمله ویژه برنامه­های سازمان اوقاف در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

وی در این دیدار در پاسخ به سوال یکی از اعضای هیئت انجمن اسلامی چین، فعالیت­های خیریه در جمهوری اسلامی ایران را تشریح و آمادگی این سازمان را برای انتقال تجارب سازمان اوقاف به مسلمانان چین اعلام کرد.

وی مردمی بودن موسسات خیریه، کمک و نوعدوستی و فعالیت­های اجتماعی را از جمله ویژگی­های موسسات خیریه در ایران اسلامی دانست.

در این دیدار «بدرالدین گوا چینگ جین» رئیس انجمن اسلامی چین از نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برای بازدید از این کشور دعوت کرد.

بدرالدین در پایان خواستار همکاری و انتقال تجارب سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه آموزش­های قرآنی، مسابقات قرآن و امور خیریه به مسلمانان چین شد.

در پایاین این دیدار از سوی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، هدایایی به رسم یادبود به اعضای هیئت چینی اهدا شد.

یک واحد آپارتمان 900 میلیون ریالی وقف عزاداری امام حسین(ع) شد

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان کنگاور گفت: یک واحد آپارتمان در شهرستان صحنه به ارزش 90 میلیون تومان وقف شد.

حجت الاسلام واحدی، رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان کنگاور گفت: فرخ تاج علیئی با حضور در اداره اوقاف این شهرستان یک  واحد آپارتمان خود در شهرستان صحنه به مساحت 76 متر مربع را  وقف کرد.

وی ادامه داد: این واقف خیر اندیش، این آپارتمان را با نیت برگزاری مراسم اهل بیت(ع) و عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان کنگاور ارزش تقریبی این موقوفه را 90 میلیون تومان برآورد کرد.

سازمان انتشارات اوقاف با 10 عنوان کتاب جدید به نمایشگاه بین المللی کتاب می­آید

مدیرعامل سازمان چاپ و انتشارات وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه از عرضه 10 عنوان کتاب جدید در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال خبرداد.

حسین امیران با بیان این مطلب افزود: در کل 30 عنوان کتاب از سوی سازمان چاپ و انتشارات اوقاف در نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه خواهد شد که 10 عنوان آن چاپ اولی هستند.

وی «دانشنامه شعر عاشورایی» را از جمله عناوین کتاب­های جدیدالانتشار این انتشارات دانست و گفت: در این مجموعه دو جلدی برخی اشعار عاشورایی شعرای معاصر قبل و بعد از انقلاب به همراه تحلیل آن‌ها ارائه شده است.

مدیرعامل سازمان چاپ و انتشارات اوقاف گفت: «زنان پیامبر(ص) و زنان با پیامبر(ص)» نوشته خانم دکتر «مرضیه محمدزاده» نیز از جمله عناوین جدید ارائه شده در نمایشگاه امسال است که به زندگینامه و اقدامات و فعالیت­های زنان و دختران پیامبر(ص) پرداخته شده است.

وی افزود: «رهیافتی بر نهج البلاغه» نوشته دکتر «محمدمهدی جعفری» درخصوص آموزش و خوانش نهج البلاغه، «گلستان سعدی» با شرح ابیات و لغات مشکل آن نوشته دکتر «حسن احمدی گیوی»، «چهره پردازی سینما، تئاتر و تلویزیون» ترجمه و تالیف خانم «پریسا عباس زاده» و «اسلام، پروهش­های تاریخی و فرهنگی» که محصول کار مشترک با دایره المعارف اسلامی و حاوی مجموعه­ای از مقالات پژوهشی نویسندگان حوزه و دانشگاه راجع به مکتب اسلام است، از دیگر عناوین جدید الانتشار سازمان چاپ و انتشارات اوقاف در نمایشگاه کتاب امسال است.

امیران گفت: از جمله عناوین جدید الانتشار این سازمان در نمایشگاه کتاب امسال، مجموعه «کمال الملک» در قطع سلطانی است که در آن 72 عدد از تابلو نقاشی­های آبرنگ مرحوم استاد کمال الملک نقاش برجسته کشورمان در عصر حاضر که در عکاسخانه کاخ موزه گلستان وجود دارد به تصویر کشیده شده است.

وی با بیان این­که «شهر اسلامی» یکی دیگر از تازه­های نشر این انتشارات در نمایشگاه امسال است که در آن به مشکلات معماری و شهرسازی اسلامی پرداخته شده است گفت: این مجموعه اثر پروفسور «نجم الدین سمات» است که توسط دکتر «محمدحسین حلیمی» ترجمه شده و در قطع سلطانی با کاغذ روغنی و چهار رنگ چاپ شده است.

مدیرعامل سازمان چاپ و انتشارات اوقاف گفت: از دیگر عناوین جدیدالانتشار سازمان چاپ و انتشارات اوقاف، مجموعه­ای چهارجلدی است که با عناوین جداگانه «امامزادگان و حیات فرهنگی»، «حرمت حرم، مروری بر نقش اجتماعی امامزادگان»، «امامزادگان تجلیگاه هنر قدسی» و «چونان دری گشوده به بهشت» چاپ شده است.

وی گفت: «معماری اسلامی» مجموعه نقاشی­های مستشرقین راجع به معماری و شهرسازی در ایران به همت محمد علیدوست از دیگر تازه­های نشر است که در نمایشگاه کتاب امسال ارائه خواهد شد.

امیران در ادامه با اشاره به برخی عناوین تجدید چاپ شده از سوی سازمان چاپ و انتشارات اوقاف برای ارائه در نمایشگاه کتاب امسال خاطرنشان کرد: «سرمشق» عنوان کتابی است که در آن مجموعه آثار خوشنویسی نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، رقاء و... و خطوط خوشنویسی اسلامی به همراه نمونه­های آن گردآوری شده و این کتاب بدلیل استقبال زیاد تجدید چاپ شده است.

وی افزود: «استاد عشق» چاپ نوبت هفتاد و هشتم، «نیایش­های چمران» چاپ نوبت بیستم، «خدا بود و دیگر هیچ نبود» چاپ نوبت نوزدهم و «شرح و تفسیر لوح محفوظ» نوشته مرحوم حافظیان چاپ نوبت پانزدهم از جمله عناوین پرفروش سازمان چاپ و انتشارات اوقاف هستند که در نمایشگاه کتاب امسال عرضه خواهند شد.

مدیرعامل سازمان چاپ و انتشارات اوقاف در خصوص برنامه­های این سازمان در نمایشگاه کتاب امسال گفت: در ایام نمایشگاه کتاب چند برنامه رونمایی از کتاب­های تازه منتشر شده با دعوت از نویسندگان این کتاب­ها در غرفه انتشارات خواهیم داشت که علاقه­مندان می­توانند این کتاب­ها را با امضای نویسندگان آن­ها خریداری کنند.

مسابقات سراسری اذان، ابتهال و همخوانی کشور، 9 اردیبهشت ماه آغاز می­شود

هجدهمین دوره مسابقات سراسری اذان، ابتهال و مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم، نهم اردیبهشت ماه با حضور 550 نفر از برگزیدگان سراسرکشور در آبادان آغاز می­شود.

ولی یار احمدی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اعلام این خبر اظهار داشت: این دوره از مسابقات در سه رشته اذان، ابتهال، همخوانی و مدیحه سرایی با حضور برادران و خواهران، از دهم تا پانزدهم اردیبهشت­ماه برگزار خواهد شد.

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در دو رشته انفرادی اذان و ابتهال 3 نفر و در رشته گروهی(همخوانی) 5 گروه برگزیده خواهند شد.

وی تعداد شرکت کنندگان در هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و مدیحه سرایی(همخوانی) را حدود 550 نفر از 31 استان کشور عنوان کرد و افزود: این تعداد راه یافتگان به مسابقات از برگزیدگان مرحله استانی این دوره از مسابقات هستند.

یاراحمدی تصریح کرد: به نفرات برگزیده هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، همخوانی و مدیحه سرایی در پایان مسابقات جوایز ارزنده و نفیسی اهدا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و مدیحه سرایی(تواشیح) از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، با همکاری فرمانداری آبادان، دفتر امام جمعه آبادان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در محل سینما نفت آبادان برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، ایجاد فضای همدلی و شور معنوی در استان و شهر میزبان، وجود تعداد زیادی از گروه­ها و اساتید ممتاز کشوری و بین المللی همخوانی در خوزستان، فضای معنوی جبهه و جنگ و مناطق عملیاتی و آشنایی متسابقین با حال و هوای دوران دفاع مقدس و بازدید از نمادهای ایثار و شهادت در منطقه را از جمله اهداف مورد توجه در انتخاب محل برگزاری هجدهمین دوره این مسابقات عنوان کرد.

یاراحمدی در پایان متذکر شد: توجه ویژه به اذان به عنوان نماد و شعار مسلمانان و مقدمه اقامه نماز و دعوت مسلمانان به این مهم می­تواند در جهت اعتلای فرهنگ ناب اسلامی در این مسابقات مورد اهتمام ویژه­ای قرار گیرد.

تارخ: آماده­ام به هر طرح خدمت رسانی به مردم کمک کنم

امین تارخ بازیگر مطرح سینما و تلویزیون با استقبال از اجرای طرح اوراق وقف برای بیمارستان تخصصی سرطان از مردم ایران دعوت کرد که برای آرامش دنیا و آخرت خود در این حرکت خیر شرکت کنند.

امین تارخ، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و مدرس رشته بازیگری ضمن استقبال از اجرای این طرح برای اولین بار در کشور، به ویژه در حوزه پزشکی، اظهار کرد: من نه تنها از طرح «اوراق وقف» در راستای تأسیس بیمارستان برای بیماران مبتلا به سرطان، بلکه از هر طرح جامع دیگری که در راستای خدمت رسانی به مردم باشد، حمایت می‌کنم.

این مدرس رشته بازیگری در ادامه با بیان این­که از طرح‌هایی که به نوعی خدمات‌رسانی به مردم باشد و این خدمات از نوع خدمات پزشکی باشد، حمایت می‌کنم، عنوان کرد: به عنوان کمترین در عرصه فرهنگ و هنر این مملکت، مردم عزیز کشورم را دعوت، تشویق و تقاضا می‌کنم که برای هرچه بهتر اجرا شدن این طرح کمک کنند.

تارخ در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این­که ضرورت ایجاد و اجرای این طرح احساس می‌شد، ادامه داد: با اطمینان می‌توان گفت که اجرای این طرح هم به نفع کل مملکت است، چراکه یک حرکت‌ زیر‌ساختی اتفاق می‌افتد و هم این­که آدم احساس می‌کند یک حرکت خیر را شروع کرده و آرامش این دنیا و آن دنیا را باهم برای خود فراهم می‌‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سازمان اوقاف و امور خیریه را مخاطب قرار داد و گفت: لازم است سازمان اوقاف به عنوان یک سازمان توانمند در ایران، در مراحل مختلف طرح ضمن اطلاع رسانی چگونگی انجام کار، طرحی را به صورت فیزیکال به مردم نشان دهد و مراحل مختلف کار را بیان کند.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت تبلیغات در اجرای طرح «اوراق وقف» تأکید کرد و گفت: پس از انجام برخی اقدامات اولیه باید از محل برگزاری با حضور چهره‌های شاخص و مردم تصویربرداری شود تا اعتمادسازی بین مردم افزایش یابد. آن زمان است که این اوراق بین مردم نهادینه می­شود.

بیش از 18 میلیون مسافر نوروزی از خدمات فرهنگی و اجتماعی خیمه­های معرفت امامزادگان بهره­مند شدند

معاون سازمان اوقاف از استقبال پرشور زائران و مسافران نوروزی از خیمه­های معرفت طرح آرامش بهاری امسال خبرداد و گفت: در مجموع 18 میلیون و 317 هزار نفر مسافر و زائر نوروزی از خدمات فرهنگی و اجتماعی این خیمه­ها استفاده کردند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با بیان این­که امسال طرح آرامش بهاری در 2371 امامزاده و بقعه متبرکه کشور از 28 اسفندماه سال 92 آغاز و تا 15 فروردین ماه اجرا شد، اظهار داشت: در راستای برگزاری این طرح، 433 خیمه معرفت در امامزادگان مجری طرح برپا شد که 6 موضوع از قبیل؛ کودک، نوجوان، مشاوره خانوادگی، پاسخگویی به مسائل شرعی، ایجاد وقف جدید و تبلیغات چند رسانه­ای را به زائران و مسافران نوروزی ارائه کردند.

وی اضافه کرد: طبق ارزیابی­های صورت گرفته، روزانه هزاران هدیه در غرفه­های کودک و نوجوان خیمه‌های معرفت در قالب طرح «قرآن بخوان، جایزه بگیر» و «نقاشی بکش و هدیه بگیر» به کودکان و نوجوانان بازدید کننده از این غرفه­ها اهدا شد که با استقبال بی نظیر کودکان و نوجوانان مواجه شد.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به این­که 927 غرفه مشاوره و پاسخگویی در امامزادگان و بقاع متبرک مجری طرح برپا شده بود، گفت: 1688 روحانی بومی و 750 روحانی اعزامی از قم در طرح نوروزی آرامش بهاری حضور یافتند.

وی با بیان این­که طرح آرامش بهاری نسبت به سنوات قبل از شناسنامه قوی­تری برخوردار بود و نام آرامش بهاری برای مردم شریف کشور، نام آشنایی شده است، تصریح کرد: استقبال زائران و مسافران نوروزی از خدمات فرهنگی و مذهبی این طرح به ویژه خیمه­های معرفت در جوار بقاع متبرکه کشور، نشان از آشنایی کامل مردم با این برنامه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری؛ تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری، فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت­های اصیل و خدمت رسانی مطلوب به زائران محترم بقاع و اماکن متبرکه است.

ربیعی: 200 نفر به برکت موقوفات کشور، راهی عتبات عالیات شدند

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام200 زائر به برکت موقوفات مرتبط به عتبات عالیات، امروز جمعه 29 فروردین­ماه خبرداد.

ربیعی با بیان این­که نخستین کاروان زیارتی زائران حرم حسینی شامل؛ 200 تن از کسانی که تاکنون به عتبات عالیات مشرف نشده­اند، گفت: هدف از اجرای طرح زیارتی زائران حرم حسینی، اجرای امینانه نیات واقفین در زمینه اعزام افراد واجد الشرایط به عتبات عالیات از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی با بیان این­که در مرحله نخست این طرح 200 نفر از واجدین شرایط در قالب 5 کاروان 40 نفره به عتبات عالیات اعزام شدند، افزود: برای انتخاب این زائران اولویت­هایی از قبیل ؛ خدام ثابت و افتخاری مساجد و بقاع متبرکه امامزادگان، روحانیون و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه، افراد واجد شرایط مناطق محروم و روستایی که همگی می­بایست متأهل باشند، در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: مراسم اعزام این 5 کاروان، امروز جمعه 29 فروردین­ماه از استان کرمانشاه به سمت عتبات عالیات برگزار شد.

وی افزود: مرحله دوم اعزام کاروان زائران حسینی در نیمه دوم سال جاری انجام خواهد شد.

همدلی و همگرایی مسئولان در مراسم ترحیم و جشن

برنامه­ها و مراسمی که در قالب ترحیم بستگان و اعضای خانواده مسئولان کشور و یا در قالب تجلیل و یا جشن­های ازدواج خانوادگی فرزندانشان برگزار می­شود موجب ایجاد همگرایی و همدردی در مصایب و شداید و بروز خوشحالی و مسرت و سرور در جشن­ها در میان حاضران و زمینه ساز ایجاد تالیف قلوب و ابراز صمیمیت و محبت است.

این را حتی اگر علی الظاهر هم باشد می­تواند از روی خوش نشان دادن با هم، مصافحه کردن، در کنار هم جای گرفتن مسئولان در چنین مراسم­هایی علی رغم اختلافات سیاسی و جناحی و ... آن­ها شاهد بود.

در مراسم ختم والد نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه که روز دوشنبه در مسجد امام صادق(ع)تهران برگزار شد شاهد چنین صحنه­ها و حضور مسئولان­، مدیران، وزرا از طیف­های مختلف سیاسی بودیم که با بستگان مصیبت دیده ابراز محبت و همدلی می­کردند.

آیا نمی­شود این همگرایی و همراهی در شداید در تمامی صحنه­های کشور هم بروز و ظهور یابد و عرصه‌های سیاسی و رسانه­ای کشور از فضای تاخت و تازهای رسانه­ای و غوغا سالاری­های بی حاصل به فضایی آرام و صمیمی و همدلانه برای پیشرفت و تعالی کشور تبدیل شود تا ضمن حل بهتر و سریع­تر مشکلات مردم، آرامش روحی و روانی هم بر فضای جامعه حاکم شود.

مطمئنا مردم با مشاهده این همدلی به نظام خوشبین تر و سطح امید به آینده هم افزایش خواهد یافت.

وزیر قبلی و فعلی وزارت ارشاد در کنار هم

مراسم ترحیم و تذکر اموات مؤمنین و مؤمنات همواره زمینه ساز تقریب و تحبیب قلوب و الفت و محبت و ابراز صمیمیت بوده است، فضای فعلی جامعه که مشحون از سیاست زدگی است و بسیاری از روابط تحت تأثیر این سیاست زدگی قرار گرفته است و با برگزاری چنین مراسمات و برنامه­هایی، هم این صمیمیت و دوستی ها جدای از خط و گرایشات سیاسی و یا این دولت و آن دولت رنگ می­بازد و هم زمینه این ابراز مودت برای افکار عمومی و چشمان تیزبین رسانه­ها فراهم می­شود.

یک باب منزل مسکونی به ارزش 150 میلیون تومان وقف کمک به مددجویان کمیته امداد شد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه از وقف یک باب آپارتمان 196 متری خبر داد و گفت: یک باب منزل مسکونی به ارزش 150 میلیون تومان وقف کمک به مددجویان کمیته امداد شد.

حجت الاسلام رضا ابراهیمی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه اظهار داشت: یک باب آپارتمان با مساحتی بالغ بر 196 متر مربع در محله اسماعیل ترخان مبارکه توسط غلامرضا رفیعی، واقف خیراندیش وقف شد.

وی تصریح کرد: طبق نظر واقف، این موقوفه با نیت کمک به مددجویان کمیته امداد شهرستان وقف شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه ادامه داد: ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.

وی افزود: این موقوفه از نوع منفعتی است و تولیت آن طبق نظر این واقف نیک اندیش با خود واقف در زمان حیات و پس از آن با اداره اوقاف شهرستان خواهد بود.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه: الگوهای قرآنی در رسانه­ها به مردم معرفی شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با انتقاد از کم کاری رسانه­ها در معرفی حافظان قرآن کریم به جامعه گفت: جای حافظان قرآن در رسانه ملی، مطبوعات و خبرگزاری­های کشور خالی است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در دیدار با خانواده­های حافظان برگزیده قرآن کریم در مشهد، اظهار داشت: یکی از اشکالات عمده رسانه در کشور ما این است که بحث حفظ قرآن کریم و الگوهای قرآنی توسط رسانه معرفی نمی­شود.

وی افزود: پر واضح است که حافظان قرآن کریم در کشورمان گمنام هستند در حالی که باید به عنوان الگوی اخلاقی و فرهنگی در جامعه شناسایی و معرفی شوند.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در طرح تربیت حافظان قرآن کریم این سازمان، با نگاه مفهوم محور می­توان مبلغ و مفسر قرآنی تربیت و قدم بلندی در الگوسازی از حافظان در جامعه برداشت.

شرفخانی اظهار داشت: در بحث تربیت حافظان قرآن کریم وظیفه اساتید ایجاد انگیزه در نوجوان است اما در حقیقت والدین بویژه مادران نقش اصلی را در این زمینه ایفا می­کنند.

وی افزود: حفظ قرآن مقدمه­ای برای رسیدن به مفاهیم قرآن است تا در آن تدبر شود و سپس محتوای آن در زندگی بکار گرفته شده و در جامعه تسری یابد.

وی تاکید کرد: با توجه به این­که خانواده­ها علاقمند هستند تا فرزندانشان از مفاهیم قرآنی بهره لازم را ببرند مفهوم محوری حفظ قرآن باید مورد توجه قرار گیرد زیرا ترغیب افراد به حفظ قرآن کریم با این روش امکان­پذیر است./966/د101/ن

ارسال نظرات