۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۲۰۲۷۹۸
امام جمعه رفسنجان:

روحانیان نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند

خبر گزاری رسا ـ امام جمعه رفسنجان با توجه به شعار سال و وظیفه روحانیان در این باره اظهار داشت: روحانیان در این زمینه نسبت به سایر اقشار جامعه وظیفه سنگین تری بر دوش دارند به این دلیل که روحانیان درسایر مسائل انقلاب همواره پیشتاز بوده اند هم اکنون دربحث اقتصاد هم باید اینگونه باشند.
حجت‌الاسلام عباس رمضاني پور ، امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی، امام جمعه رفسنجان درگفت و گو با خبرنگار خبر گزاری رسا در خصوص نقش فرهنگ سازی حوزه های علمیه در اقتصاد مقاومتی گفت: فرهنگ سازی دراین مقوله نقش حساس و مهمی را دارا است و طلاب حوزه های علمیه باید به این مسئله ورود پیدا کرده و با شفاف سازی درخصوص این نوع اقتصاد به تبیین سبک زندگی اسلامی و دوری از فرهنگ تجمل گرایی و غرب زدگی در جامعه بپردازند.


وی ادامه داد: چنانچه با ورود مستقیم حوزه های علمیه به فعالیت های اقتصادی جو جامعه دچار سوءظن شود بهتر است که با راهنمایی افراد واجد شرایط آن ها را به سمت تولید محصولات با کیفیت داخلی سوق دهند و از این طریق به اقتصاد کشور کمک نمایند.


امام جمعه رفسنجان در خصوص وظیفه روحانیان نظریه پرداز در مسئله اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: نظریه پردازان ما باید بهترین ایده ها رابه مردم معرفی کنند تا این نظریات در جامعه رواج پیدا کند و یک نوع فکر اقتصادی مثبت با ویژگی های تولید محصولات با کیفیت و اتکا به منابع درونی درکشور ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: روحانیان سخنران باید در میان مطالب سخنرانی خود بخش هایی را نیز به اقتصاد مقاومتی پرداخته و سعی کنند از این ظرفیت حداکثر استفاده را برده و سبک زندگی اسلامی را رواج دهند.


وی در پایان گفت: وظیفه ائمه جمعه نسبت به سایر روحانیان سنگین تر است چون با جمع کثیری از مردم جامعه مواجه هستند و می توانند به خوبی سیاست های اقتصاد مقاومتی را تبلیغ کنند./970/ت302/ب

ارسال نظرات