۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۲۰۳۸۱۶

جان کری: اسرائیل نظامی آپارتاید

ایزراییل کاتس، وزیر راه ‌و ترابری رژیم صهیونیسی در اظهار نظری خطاب به جان کری گفته است: کری، شرم بر تو باد!
جان کري و نتانياهو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: اظهارات منسوب به وزیر خارجه آمریکا در مورد تبدیل شدن اسرائیل به "نظامی آپارتاید" در پی شکست مذاکرات صلح خاورمیانه انتقادهای بسیاری را در اسرائیل بر انگیخته است.

 

ایزراییل کاتس، وزیر راه ‌و ترابری رژیم صهیونیسی در اظهار نظری خطاب به جان کری گفته است: «کری، شرم بر تو باد! کلماتی هستند که آدم اجازه ندارد از آنها استفاده کند.» کاتس از سیاستمداران حزب حاکم لیکود در دولت نتانیاهو است.

 

علاوه بر او شماری از مقامات آن رژیم و گرو‌ه‌های طرفدارشان در آمریکا نیز خواستار عذرخواهی جان کری به دلیل کلماتی هستند که ظاهرأ او در یک محفل خصوصی در مورد رژینم غاصب به کار برده است.

 

از قرار جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، هفته گذشته در جمع شماری از دیپلمات‌های برجسته گفته بود: اگر اسرائیل در آینده نزدیک به صلح دست نیابد این خطر وجود دارد که به نظامی آپارتاید با شهروندان درجه دوم تبدیل شود.

 

قابل ذکر است فرصت نه ماهه مذاکرات صلح رژیم صهیونیستی و فلسطینیان که میانجیگری آن بر عهده جان کری است، سه‌شنبه (29 آوریل/ 9 اردیبهشت) بدون دست‌یابی به نتیجه مشخصی به پایان رسید. قرار بود در این مدت دو طرف به یک توافق جامع صلح برای تشکیل دو کشور مستقل کنار یکدیگر دست یابند./1421/1409/ح

ارسال نظرات