۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۰۴۴۸۲
کارشناس مسائل گردشگری نیوزلند:

نیوزیلند باید توریست‎های مسلمان بیشتری جذب کند

خبرگزاری رسا ـ یک استاد دانشگاه و کارشناس مسائل گردشگری در نیوزیلند گفت که این کشور باید با گسترش صنعت "توریسم حلال" توریست‎های مسلمان بیشتری را به خود جذب کند.
پرچم نيوزيلند
 
به گزارش خبرگزاری رسا، کریس رایان، استاد دانشگاه در نیوزیلند می گوید که شرکت های فعال در مسائل گردشگری این کشور باید با فراهم آوردن خدمات و امکاناتی که با عقاید و آموزه های اسلامی سازگاری دارد توریست های مسلمان بیشتری را به خود جذب کنند.
 
سالیانه حدود 50 هزار مسلمان از کشورهایی مانند اندونزی و مالزی به نیوزیلند سفر می کنند اما کریس رایان می گوید که همچنان امکان افزایش این آمار وجود دارد.
 
وی خاطرنشان کرد که نیوزیلند در صورتی که به مسلمانان اطمینان دهد که می تواند نیازهای آنان را برآورده سازد می تواند آمار بازدید مسلمانان را از این کشور به سه برابر افزایش دهد.
 
ایجاد نمازخانه، ارائه اطلاعات در مورد رستوران هایی که غذاهای حلال ارائه می دهند و حتی پخت غذاهای حلال در خود هتل ها از جمله امکاناتی است که به گفته این استاد دانشگاه می تواند به ایجاد انگیزه در مسلمانان برای سفر به نیوزیلند کمک کند.
 
کریس رایان تاکید کرد که باید از ارائه گوشت خوک و الکل به توریست های مسلمان اجتناب کرده و ذبح حیوانات نیز طبق شریعت اسلامی صورت گیرد.
 
سال گذشته میلادی توریست های مسلمان 137 میلیارد دلار در سفرهای خود به کشورهای مختلف دنیا هزینه کردند، آماری که انتظار می رود تا سال 2018 میلادی به 181 میلیارد دلار افزایش یابد./990/ب904/د
ارسال نظرات