۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۲۰۴۵۴۱
استاد حوزه علمیه آمل:

خدمات فکری شهید مطهری پویا و انسان ساز است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که زمان در حال تغییر است، اما خدمات فکری استاد مطهری برای همیشه پویا و سازنده خواهد ماند، افزود: آنچه تغییر می کند سطح و پوسته است، اما اندیشه ای که پاسخگوی زمان باشد هرگز تغییر نمی کند.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه آمل یک شنبه شب در جمع معلمان نمونه شهرستان با اشاره به این که امروز هریک از آثار استاد مطهری به تناسب موضوعاتی که مطرح می کنند اثربخشی خاص خود را دارد، گفت: آثار استاد مطهری نه تنها برای اندیشمندان و طبقه روشنفکر جامعه، بلکه برای عموم اقشار قابل بهره برداری و مفید است.

 

وی با اشاره به این که زمان در حال تغییر است، اما خدمات فکری استاد مطهری برای همیشه پویا و سازنده خواهد ماند، افزود: آنچه تغییر می کند سطح و پوسته است، اما اندیشه ای که پاسخگوی زمان باشد همان لب مطلب است که هرگز تغییر نمی کند؛ یعنی همان مغز و هسته اصلی اندیشه و شهید مطهری نه تنها یک عالم بلکه یک شهید عالم است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که استاد مطهری یادگارهای ارزشمندی را پس از شهادت برای آیندگان به ارمغان گذاشت که تاکنون سابقه نداشته است، افزود: ایشان موحد واقعی کلاس توحید، فقیهی عارف و مجاهدی فعال در عرصه اجتماع بوده است.

 

حجت الاسلام تقی زاده، ادامه داد: اکنون تقریبا کسی را نمی شناسیم که بتوانیم او را همانند و همتراز استاد مطهری معرفی کنیم به همین دلیل ما نیازمند مطهری های دیگری برای جهان امروز و فردا هستیم.

 

عضو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء خاطرنشان کرد: هدف اصلی ایشان تنها معرفی و ترویج اسلام ناب، اسلامِ وحدت آفرین و اسلام فرامذهبی بوده است که استاد مطهری سرمایه ذی قیمتی برای جهان اسلام هستند و ما وظیفه داریم از این فرصت و سرمایه بی بدیل، نهایت بهره را ببریم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که دغدغه اصلی استاد مطهری، معرفی شریعت و مکتب اسلام ناب بوده است، اظهار داشت: ایشان جز به احیای اسلام، وحدت بین مذاهب اسلامی، شناسایی و ارائه راهکار برای حل معضلات و مشکلات جوامع اسلامی و مسلمانان جهان نمی اندیشیده است.

 

وی، افزود: روشنفکری جوانان و نقش مهم شهید مطهری در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از شاخصه های این حرکت علمی و روشنگرانه در دوران اختناق شاهنشاهی ایران است.

 

امام جمعه دابودشت، ادامه داد: در آن زمان دانشجویان ایرانی دنبال کسی می گشتند که به عنوان الگوی علمی و عملی در جامعه تحول ایجاد کند که آنان این ویژگی را در شخصیت، آثار و تفکر شهید مطهری یافتند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که روحیه جهادی و استقامت و پشتکار در خلق آثار ماندگار به عنوان یک اندیشمند اسلامی را نیز می توان از دیگر ویژ گی های استاد مطهری برشمرد،‌ تصریح کرد: استاد مطهری به ما آموخت که یک عالم و روشنفکر اسلامی نباید خود را به مقام و پول بفروشد و نباید از فشار صاحبان قدرت بترسد؛ بلکه یک اندیشمند وظیفه دارد صدای حق را به گوش جهانیان برساند.

 

وی افزود: استاد مطهری بهای حق گویی و حق طلبی را پرداخت کرد و برای جوانان، همین استقامت در بیان حقیقت و حق جویی، الهام بخش خواهد بود و جوانان اندیشمند از شهید مطهری آموختند که آزادی اندیشه خود را به بهای اندک نفروشند و جیره خوار حکومت ها نشوند.

 

عضو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، به نقش تاثیرگذار وی در نهادینه کردن ارزش های اصیل اسلامی در جامعه پرداخت و افزود: علم، تعهد و اخلاق این عالم بزرگ همواره باید الگوی معلمان باشد.

 

استاد حوزه علمیه آمل ،خاطرنشان کرد: شهید مطهری در آثار علمی خود از استاد و معلمش علامه طباطبایی با عنوان استاد اکبر نام می برد که نشان دهنده لزوم رعایت شان و منزلت معلم است./950/پ202/ب

ارسال نظرات