۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۰۴۷۹۰
نماینده مردم تهران در مجلس:

مدیران برای کار فرهنگی منتظر بخشنامه نباشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران ما نباید منتظر بخش نامه‏ها و نامه نگاری‏های معمول اداری باشند و باید به صورت خودجوش و با رعایت قانون در مسأله فرهنگی پویا عمل کنند.
دکتر لاله افتخاري
لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگ و اقتصاد گفت: اقتصاد ما از درون دین و فرهنگ ما می‏جوشد و فرهنگ ما هم جدای از اقتصاد نیست چرا که هر دو مکمل دیگر هستند و باید به هر دو نگاهی عمیق داشته باشیم.
وی مدیریت جهادی را در مسأله فرهنگ بسیار با اهمیت دانست و ابراز داشت: مدیران ما نباید منتظر بخش نامه‏ها و نامه نگاریهای معمول اداری باشند و باید به صورت خودجوش و با رعایت قانون در مسأله فرهنگی پویا عمل کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیرگزاری عزم ملی در زمینه فرهنگ گفت: مردم ما باید به صورت جمعی و فردی وارد عرصه فرهنگ شوند و توانایی‏های خودشان را برای تحقق این مسأله مهم به کار گیرند.
افتخاری با تأکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب در مسأله تهاجم و شبیخون فرهنگی اظهار داشت: در اوایل انقلاب دشمن از طریق حمله نظامی درصدد بود بر ما مسلط شود ولی نتوانست و با گذشت چند سال امروزه بهترین حمله را در مسأله اقتصاد و فرهنگ می‏داند.
وی با اشاره به اینکه مسؤولان و مردم باید یک بسیج عمومی برای راهبرد سخنان رهبر معظم انقلاب تشکیل دهند تصریح کرد: در این عرصه مسؤولان و مردم باید مانند هشت سال دفاع مقدس در کنار هم عمل کنند تا بتوانند مشت محکمی بر دهان اسکبار باشند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عزم ملی در مسأله فرهنگ از نهادینه کردن موضوع امربه‏معروف و نهیازمنکر در خانواده آغاز می‏شود گفت: خانواده در اجتماع پایه‏گزار مسأله فرهنگ است ولی نقش مسؤولان در آگاهی بخشی خانواده‏ها در این مسأله بی تأثیر نیست.
وی در پایان آموزش راه‏کارهای روان‏شناختی، جامعه شناسی، فرهنگ دینی و مقابله با حملات فرهنگی رابه خانواده‏ها از وظایف مسؤولین برشمرد و ابراز داشت: اگر خانواده را به تنهایی درگیر این مسأله مهم کنیم و اطلاعات کافی را در اختیارشان قرار ندهیم ممکن است این بی اطلاعی موجب آسیب‏رسانی به بدنه اجتماع که همان خانواده است شود./922/ت302/ج
ارسال نظرات