۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۲۰۶۳۹۲

تبعیض علیه ایرانیان خارج از کشور

خبرگزاری رسا ـ شرکت آمریکایی "یونایتد پارسل سرویس" (UPS) یکی از موسسه‌های بین‌المللی بزرگ حمل و نقل و خدمات مربوط به تحویل محموله‌های پستی است.
تحريم

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: اخیرا یک شرکت‌ معروف خدمات پستی آمریکایی، از تحویل محموله پستی به یک انجمن مدنی ایرانیان در پایتخت آلمان خودداری کرده است.


شرکت آمریکایی "یونایتد پارسل سرویس" (UPS) یکی از موسسه‌های بین‌المللی بزرگ حمل و نقل و خدمات مربوط به تحویل محموله‌های پستی است. یکی از شعارهای اصلی تبلیغاتی این شرکت این است: «بسته پستی شما یک‌روزه تحویل داده می‌شود».


ولی به نظر می‌رسد که چنین شعاری در مورد همه مشتریان صادق نیست و این شرکت در مواردی تبعیض و استثنا قائل می‌شود. این موضوعی است که اخیرا جمعی از ایرانیان مقیم برلین آن را شخصا تجربه کرده‌اند.


به گزارش دویچه وله؛ "جامعه ایرانیان" که انجمنی رسمی و ثبت شده در برلین پایتخت این کشور است، اخیرا برای هدف‌های تبلیغاتی و آگاهی‌رسانی خود، از طریق اینترنت به چاپخانه‌ای بروشورهایی سفارش داده و از این چاپخانه خواسته که آن‌ها را از طریق پستی هر چه زودتر به دفتر این انجمن در برلین ارسال کند.


به گفته این خبرگزاری؛ چاپخانه مزبور پس از انجام سفارش و چاپ بروشورها آن‌ها را به شرکت "یو پی اس" سپرد، ولی این محموله هرگز به مقصد نرسید و نخست بدون هیچ توضیحی به چاپخانه بازگردانده شد.


به گفته "جامعه ایرانیان"، تازه پس از توضیح خواستن درباره این اقدام، شرکت "یو پی اس" ایمیلی با مضمونی حیرت‌آور برای این انجمن می‌فرستد و در آن چنین استدلال می‌کند که شرکت "یو پی اس" بسته پستی را تحویل نداده، زیرا "هر چه به ایران مربوط است از طرف این شرکت تحویل داده نمی‌شود و این اقدام حتی شامل سفارتخانه‌ها و موسسات ایرانی نیز می‌شود"./1421/1409/ح

ارسال نظرات