۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۲۰۶۴۸۹

عضور شورای انقلابی جنبش فتح از افزایش بی‎سابقه بازداشت کودکان فلسطینی خبر داد

خبرگزاری رسا ـ دیمتری دلیانی با اشاره به افزایش آمار بازداشت کودکان فلسطینی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 120 کودک فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "دیمتری دلیانی" دبیرکل تجمع ملی مسیحی فلسطین و عضو شورای انقلابی جنبش فتح اعلام کرد: رژیم صهیونیستی به شکل بی سابقه ای کودکات قدس را هدف ازار و اذیت قرار داده است.

 

دلیانی روز دوشنبه و در یک گفت وگوی مطبوعاتی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یکصد و بیست کودک فلسطینی از سوی نیروهای اشغالی بازداشت شده اند.

 

وی در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی بازداشت کودکان را با هدف ترساندن آنها و خانواده هایشان انجام می دهد و تحقیقات حاکی از بدرفتاری رژیم صهیونیستی با این کودکان است و بسیاری از آنها پس از آزاد شدن به خشونتها و آزار و اذیتهای جسمی و روحی در زندانهای این رژیم اعتراف کرده اند.

 

دیالی تصریح کرد: برخی از کودکان پس از آزادی تبعید شده و یا حبس خانگی می شوند که این امر موجب عقب ماندن آنها از تحصیل می شود و در دراز مدت آثار منفی در پی خواهد داشت.

 

دبیرکل تجمع ملی مسیحی فلسطین تأکید کرد: جنایت های رژیم صهیونیستی علیه کودکان قدس در چارچوب طرح پاکسازی نژادی این رژیم که در نهایت منجر به تضعیف جامعه قدس می شود، انجام می پذیرد.

 

مرکز تحقیقات اسرای فلسطینی اعلام کرد طی 25 روز گذشته وضعیت بهداشتی اسیرانی که اعتصاب غذا کرده اند بسیار نگران کننده شده است به طوری که تعدادی از آنان به علت بیهوشی های مکرر به بیمارستان های خارج از زندان منتقل شده اند.

 

این مرکز افزود: اداره زندان های رژیم صهیونیستی همچنان نسبت به خواسته های اسرای اعتصاب کننده تجاهل می کند و حتی در طول 15 روز گذشته هیچ جلسه جدی برای شنیدن مطالبات اسرای فلسطینی ترتیب نداده است. این درحالی است که حتی اسیران را از دیدار با وکلای آنان محروم کرده است.

 

رهبر اسرای اعتصاب کننده در این حال تأکید کرده است که روحیه اسرای فلسطینی بسیار عالی است و با وجود وضعیت نابسامان بهداشتی، همچنان به اعتراض خود ادامه می دهند./982/ب101/د 

منبع: تقریب

ارسال نظرات