۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۲۰۶۸۳۳
در ششمین گردهمایی اساتید علوم عقلی صورت گرفت؛

تجلیل از مقام علمی حکیم متأله آیت‌الله بهشتی

خبرگزاری رسا ـ در ششمین گردهمایی اساتید علوم عقلی از مقام علمی حکیم متأله آیت‌الله احمد بهشتی تجلیل به عمل آمد.
آيت‌الله احمد بهشتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ ششمین گردهمایی اساتید علوم عقلی چهارشنبه شب در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش این گردهمایی با هدف تجلیل از مقام علمی حکیم متأله آیت‌الله احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

آیت‌الله سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله تحریری، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی، حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان و جمعی از اساتید علوم عقلی حضور داشتند.

در این گردهمایی آیت‌الله فیاضی رییس هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی به ایراد سخن پرداخت.

وی با بیان این‌که مجمع عالی حکمت با اشاره و مساعدت‌های رهبری تأسیس شد،‌ گفت: مجمع عالی حکمت اسلامی توجه ویژه‌ای به بحث کرسی‌های آزاد اندیشی که مورد تأکید رهبری است، دارد.

آیت‌الله فیاضی یکی از اقدامات مجمع عالی حکمت اسلامی را برگزاری درس هایی که در حوزه لازم اما جای آن خالی است، ذکر کرد و افزود: مجمع عالی از اساتید می‌خواهد که اهتمام به برگزاری چنین درس‌هایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام عباسی معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت اسلامی نیز در این گردهمایی با اشاره به این‌که مجمع عالی حکمت یک سازمانی در عرض مراکز آموزش و پژوهشی حوزه نیست، اظهار کرد: مجمع عالی حکمت اسلامی یک فرا سازمان است و برآیند و سرجمع حضور همه مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی در قلمرو حکمت در این مجموعه گرد هم آمده‌اند.

حجت‌الاسلام عباسی با بیان این‌که 180 عضو پیوسته در مجمع عالی حکمت اسلامی حضور دارند، گفت: حضور اساتید شایسته و مبرز در این مجمع جایگاه ویژه حکمت را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که مجمع عالی حکمت اسلامی در عمر هشت ساله خود منشأ آثار و برکات خوبی در حوزه بوده است، گفت: تلاش مجمع عالی حکمت اسلامی معرفی حکمت اسلامی در کشور، حوزه و عرصه بین الملل است.

حجت‌الاسلام بهشتی فرزند آیت‌الله بهشتی نیز در این گردهمایی با بیان این‌که آیت‌الله بهشتی در کسب کمالات نظری و علمی و عملی تلاش مستمر و بی وقفه‌ای دارند، گفت: رعایت انصاف در مواجهه با آراء مخالف و نقدها از ویژگی‌های بارز آیت‌الله بهشتی است.

وی خاطرنشان کرد: در دو دهه‌ای که علوم عقلی و نقلی را در محضر والد تلمذ کردم همواره شاهد و ناظر بودم که ایشان در بعد نظری و علمی تلاش مدام و مستمری دارند.

مدیر گروه فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: به وحدت رسیدن تعقل و تعبد به صورت همزمان را به عینه در آیت‌الله بهشتی مشاهده کردم.

پخش کلیپی از زندگینامه، فعالیت‌های علمی و سوابق مبارزاتی آیت‌الله احمد بهشتی از دیگر بخش‌های ششمین گردهمایی اساتید علوم عقلی مجمع عالی حکمت اسلامی بود.

گفتنی است در این گردهمایی لوح تقدیری که به امضای حضرات آیات سبحانی و جوادی آملی و آیت‌الله مصباح یزدی رسیده بود به آیت‌الله بهشتی اهدا شد./927/پ202/ج

ارسال نظرات