۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۰۷۰۰۷
امام جمعه قم:

برای فضای مجازی تدبیر درست نداشته باشیم به سیلی بنیان کن تبدیل می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این‌که مسؤولان تحریم‌ها را به مذاکرات گره نزنند، گفت: دشمن از یک سو ما را تهدید نظامی می‌کند و در عین حال که تهدید نظامی می‌کند می‌خواهد خلع سلاح نیز بکند.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، از مواضع و تلاش‌های تیم مذاکره کننده تقدیر و تشکر کرد.

 

وی گفت: ما بارها تأکید کردیم که تیم مذاکره کننده مواظب باشد تا دشمن هوس عبور از خطوط قرمز را نداشته باشد، شاهد بودیم که تیم مذاکره کننده نیز در برابر زیاده‌خواهی‌ها دشمن کینه توز که به غلط خود را جامعه جهانی معرفی می‌کنند، ایستادگی کرد.

امام جمعه قم با تأکید بر این‌که اصل غنی سازی، سایت فردو، سانتریفیوژها در حد نیاز، راکتور آب سنگین اراک، توسعه و تحقیق درباره برنامه هسته‌ای قابل مذاکره نیست، اظهار داشت: مضحک‌تر این‌که دشمن می‌گوید باید درباره موشک‌ها ایران نیز مذاکره کنیم.

وی افزود: دشمن از یک سو ما را تهدید نظامی می‌کند و در عین حال که تهدید نظامی می‌کند می‌خواهد خلع سلاح نیز بکند، مستکبران مطمئن باشند که ره به جایی نخواهند برد و پیروزی نهایی برای ملت ایران است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که مسؤولان تحریم‌ها را به مذاکرات گره نزنند، یادآور شد: کشور ما سرشار از منابع انسانی و طبیعی است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید به اقتصاد درون زا، برون گرا تکیه کنیم تا ملت احساس نا امیدی نکند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله فضای مجازی و راه‌های بهره‌گیری صحیح از آن اشاره کرد و بیان داشت: فضای مجازی که تحول عظیم در جهان ایجاد کرده همانند رودخانه‌ای است که هر لحظه به آب آن افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر برای فضای مجازی مسیر درست برنامه‌ریزی نکنیم تا به سیلاب تبدیل شود، سیلی بنیان‌کن برای ما خواهد بود، البته نمی‌خواهیم ملت را از فن‌آوری محروم کنیم، ولی باید توجه داشت که فن آوری همراه خود ویروس خطرناکی نیز دارد که باید صحیح برنامه‌ریزی کرد.

امام جمعه قم، تصریح کرد: به جوانان خود اعتماد داریم، ولی به دشمن اعتماد نداریم، تا زمانی که شبکه مجازی ملی درست نشده است، ما نیز باید همانند دیگر کشورها مطالب را پالایش کنیم.

وی گفت: نمی‌توانیم جوانان را به دست دشمن بسپاریم، مسؤولان به گونه‌ای صحبت کنند که فرهنگ خود را به دست دشمن نسپاریم، چرا که دشمن آن را نابود می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به سالروز تأسیس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مجلس به تعبیر رهبر معظم انقلاب نماد مردم سالاری دینی بوده و وظیفه آن قانونگذاری و نظارت است.

وی افزود: بنده کارکرد مجلس به ویژه نمایندگان دوره اخیر را تحسین می‌کنم، البته نمایندگان باید قوانین را در راستای تحقق شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» تصویب کنند، همچنین باید موانع اجرایی این قوانین را از سر راه بردارند.

آیت‌الله حسینی بوشهری، تأکید کرد: نمایندگان باید نگاه ملی داشته باشند نه بخشی، برای کلان کشور تصمیم گرفته و تنها موارد خاص را در نظر نگیرند.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز فتح خرمشهر، گفت: وظیفه نویسندگان، هنرمندان، نخبگان، عالمان حوزه و دانشگاه این است که صحنه‌های زیبایی دفاع مقدس را به تصویر بکشند.

وی افزود: نسل آینده نیاز دارد تا از دفاع مقدس پیام بگیرد، این کار نیز با ترسیم وقایع هشت سال دفاع مقدس به دست ما امکان پذیر است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به سالروز شهادت امام کاظم(ع) به روایتی از ایشان درباره نتایج بخل ورزیدن از مصرف اموال در راه خدا اشاره کرد و گفت: امام(ع) می‌فرمایند «کسی که بخل ورزیده و اموال خود را در راه خدا مصرف نکند، چندین برابر آن را در راه معصیت مصرف می‌کند».

وی یاد آور شد: ما شاهد بودیم، افرادی که از مسیر اسلام و انقلاب خارج شدند، آبرو و اموال خود را در جنگ تحت نظر دشمنان مصرف کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان با تبریک عید مبعث، اظهار داشت: مبعث معادل اصل خلقت است، مبعث را می‌توان ادل خلقت و آفرینش به شمار آورد./993/

 

ارسال نظرات