۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۰۷۰۹۲

آخرین اخبار از تایلند

خبرگزاری رسا ـ با وجود محکومیت جامعه بین المللی که خواستار پایان کودتا و بازگرداندن قدرت به دولت و پارلمان شده است، هیات شش نفره ارتش که قدرت را به دست گرفته حاضر به عقب نشینی نیست.
درگيري هاي تايلند


به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ در دومین روز کودتا در تایلند، تظاهرات پراکنده ای در بانکوک، علیه حکومت نظامی برگزار شد. تعدادی از شهروندان در حالی که خشم خود را به نظامیان ابراز می کردند در پایتخت دستگیر شدند.


ژنرال پرایوت چان اوچا، فرمانده قدرتمند ارتش دولت موقت تایلند را برکنار و با تعلیق قانون اساسی حکومت نظامی برقرار کرد، با این عنوان که سیاستمداران قادر به پایان دادن به تنش ها در کشور نیستند. از هشت ماه پیش تظاهرات روزانه در تایلند حدود سی تن کشته و بیش از یکصد زحمی بر جای گذاشت.


با وجود محکومیت جامعه بین المللی که خواستار پایان کودتا و بازگرداندن قدرت به دولت و پارلمان شده است، هیات شش نفره ارتش که قدرت را به دست گرفته حاضر به عقب نشینی نیست. این هیات روز جمعه، یینگیلاک شیناواترا، نخست وزیر سابق این کشور را که دو هفته پیش به اتهام سوء استفاده از قدرت برکنار شد، در یک پایگاه ارتش تحت بازداشت قرار داد و یکصد و پنجاه تن دیگر از مقامات و شخصیت های سیاسی تایلند را هم ممنوع الخروج کرد. /1409/ح

ارسال نظرات