۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۰۸۲۷۷
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد:

نقش امام سجاد در استمرار قیام عاشورا

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، امام سجاد(ع) را چشمه آموزه‏های وحی و معارف ناب اسلامی توصیف کرد و گفت: بعد از قیام عاشورا امام زین‏العابدین(ع) با استفاده از سلاح دعا راه مبارزه با بنی‏امیه را در پیش گرفتند و سعی در افشای چهره واقعی آنان را داشتند.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه
حجت‏الاسلام سید‏جلال رضوی‏مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: اگر به حقیقت زندگی امام سجاد(ع) رجوع کنیم به این نکته می‏رسیم که یکی از ارکان تأثیرگزار قیام امام حسین(ع) وجود شریف ایشان است.
وی، با تأکید بر نقش امام زین‏العابدین در استمرار قیام عاشورا گفت: زندگی امام سجاد(ع) دارای ابعاد گوناگونی است مانند بعد علمی و بعد شجاعت ایشان که کمتر نقل می‏شود و اگر در زندگی ایشان دقیق‏تر شویم درمیابیم که ایشان در آن زمان با شجاعت بسیار، مانع فروپاشی پایه‏های تشیع شدند که نقل این نکته بسیار پر اهمیت است.
حجت‏الاسلام رضوی‏مهر، با اشاره به بعد اجتماعی زندگی امام سجاد(ع) خاطر نشان کرد: امام زین‏العابدین(ع) بعد از واقعه کربلا خانه نشین نشدند بلکه در میان جامعه آمد و شد زیادی داشتند و همچنان ادامه دهنده قیام پدر شهیدش حسین بن علی(ع) بود.
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، امام سجاد(ع) را چشمه آموزه‏های وحی و معارف ناب اسلامی توصیف کرد و ابراز داشت: بعد از قیام عاشورا امام زین‏العابدین(ع) با استفاده از سلاح دعا راه مبارزه با بنی‏امیه را در پیش گرفتند و سعی در افشای چهره واقعی آنان را داشتند.
وی با اشاره به جایگاه علمی کتاب صحیفه سجادیه خاطرنشان کرد: کتاب صحیفه سجادیه که معروف است به زبور آل محمد(ص) از کتاب‏هایی است که دانشمندان، فرهیخته‏گان، خواص و عوام برای آن اهمیت ویژه‏ای قائل هستند.
حجت‏الاسلام رضوی‏مهر،با تأکید بر اینکه شخصیت امام سجاد(ع) شخصیتی علمی است اظهار داشت: ایشان با آماده سازی امت جدشان برای حضور در شبکه‏های وسیع علمی و بسترسازی مناسب برای فرزندش امام باقر(ع) توانستند شاگردان زیادی را تربیت کنند که امروزه نام بعضی از آنها به عنوان دانشمند برده می‏شود.
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در پایان با بیان اینکه بعضی از کم سوادان امام سجاد(ع) را زین‏العابدین بیمار می‏خوانند تصریح کرد: کسانی که این ادعا را مطرح می‏کنند عدم اطلاعات مذهبی آنان بسیار واضح است و این جسارتی است به ساحت مقدس امام سجاد(ع) چرا که بیماری ایشان لحظاتی بود تا وظیفه امر جهاد از امام ساقط شود تا بتوانند به ولایت استمرار بخشد./922/ت302/ع
ارسال نظرات