۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۰۸۶۷۲
آیت الله علم الهدی:

تشکیل حاکمیت دینی به معنای هدایت اجباری نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: دشمنان هر زمان که برای براندازی انقلاب اسلامی با شکست مواجه شدند اصطلاحی درست می کنند و در بین مردم رواج می دهند و در هرحال حاضر دشمن با استفاده از اصطلاحی با عنوان "هدایت اجباری" در این راه قدم برداشته است تا مردم را نسبت به فعالیت های فرهنگی بدبین کند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد، به بیان ابعاد مختلف دینداری پرداخت و اظهار داشت: بخش اول دین وجود وحی و قرآن است و همانطور که در نزول آیات آن هیچ شخصی دخالت نداشته در حفظ و نگهداری آن نیز جز خدا کسی نمی تواند مداخله کند.   

وی با بیان این که دومین بعد دین وجود فکری و باورمندی دین در مردم است که این باورمندی دردل و ذهن افراد وجود دارد و کسی نمی تواند در این باورمندی نفوذ داشته باشد، افزود: وجود عینی و خارجی دین سومین بعد دین است که شامل حاکمیت ارزش های دین در جامعه است و این بخش از دین برای ما حائز اهمیت است.  

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برای حفظ وجود عینی و حاکمیت دین در جامعه تاپای جان می ایستیم، تصریح کرد: اگر دشمن کاری کند که علاقه دینی مردم نسبت به نظام و انقلاب قطع شود، دیگر مردم پشتیبان آن نخواهند بود و در این زمینه دشمنان انواع دسیسه ها را تا کنون انجام داده اند که به نتیجه ای نیز نرسیده اند.

وی تصریح کرد: دشمنان هر زمان که برای براندازی انقلاب اسلامی با شکست مواجه شدند اصطلاحی درست می کنند و در بین مردم رواج می دهند و در هرحال حاضر دشمن با استفاده از اصطلاحی با عنوان "هدایت اجباری" در این راه قدم برداشته است تا مردم را نسبت به فعالیت های فرهنگی بدبین کند.  

امام جمعه مشهد افزود:هدایت اجباری در هیچ جای قرآن نیامده است و حتی خداوند به پیامبر(ص) نیز می فرماید که تو نمی توانی آنطور که می خواهی مردم را هدایت کنی و حتی امام حسین(ع) و همه ائمه اطهار(ع) و همچنین امام خمینی برای دفاع از وجود عینی دین و حلال و حرام خدا قیام کردند و همه شهدا از صدر اسلام تاکنون همه برای این مسئله ایستادگی کردند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به اثرات منفی بی حجابی و بدحجابی در جامعه پرداخت و اظهار داشت: زن بی حجاب با بی حجابی خود دو کار می کند که بخشی از این اقدام مربوط به ایمان و باورمندی آنان است و بخش دیگر آن باعث بروز ناهنجاری های اجتماعی می شود که برای بخش دوم این اثر حاکمیت دینی وارد عمل می شود.

وی با بیان این که برای حضور باورهای دینی در جامعه انقلاب کرده ایم، تصریح کرد: ما با دین مردم کاری نداریم با وجود عینی، خارجی و مظاهر دین کار داریم  چرا که اگر وجود خارجی دین تضعیف شود دین در خانه های مردم نیز وجود نخواهد داشت.

آیت الله علم الهدی تشکیل نظام دینی را دلیلی برای حضور مظاهر دینی در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: ما با این بخش از دین نه تنها کار داریم بلکه تا پای جان نیز در راه نگهبانی از آن ایستادگی می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تقارن پنج مناسبت سالروز ولادت امام حسین(ع)، قمر بنی هاشم، امام سجاد(ع) و رحلت امام خمینی و قیام 15 خرداد 42 و این که تقارن این مناسبت ها دارای پیام است، تصریح کرد: این انقلاب که مبدأ پیدایش حرکت های دینی در طول قرن ها شد بر سه قائمه استوار شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آن سه قائمه اعم از بخش عملیاتی این قیام که بر وجود امام حسین(ع)، قائمه قدرت که بر وجود حضرت اباالفضل و قائمه نهادینه سازی که بر وجود امام سجاد(ع) دلالت دارد، قرار گرفت.

آیت الله علم الهدی درادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی (عج) بر هر چه با شکوه برگزار شدن جشن های این ایام تاکید کرد./934/پ202/ب 

ارسال نظرات