۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۲۰۹۰۶۴
رییس شورای سیاستگذاری ایمه جمعه:

باید نسبت به آینده نوجوان و جوان بسیار حساس بود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ایمه جمعه با اشاره به کلمات نورانی نبی اکرم(ص) گفت: در روایات هشدار نسبت به آینده نوجوان و جوان بسیار دیده می شود و باید نسبت به آن حساس بود، بار مسؤولیتی که بر عهده پدر و مادر است این دوران را بسیار حساس نموده است.
حجت الاسلام سيد رضا تقوي، رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تجلیل از مادران شاهد بعدازظهر روز دوشنبه با سخنرانی حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ایمه جمعه و حجت الاسلام عبدالعلی گواهی مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و با حضور گسترده مادران و پدران و خانواده معزز شهدا و میهمانان ویژه در استان تهران در فرهنگسرای کار برگزار شد.

رییس شورای سیاستگذاری ایمه جمعه ضمن خیر مقدم به خانواده های شهدا و تبریک سال روز ولادت سالار کربلا حضرت علی اکبر (ع) و تبریک روز جوان اظهار داشت: جوانان سرمایه های این مرزو بوم هستند و جوانی بهار زندگی است که باید حداکثر استفاده از این دوران را ببریم و قدر جوانی را بدانیم.

وی با اشاره به کلمات نورانی نبی اکرم(ص) گفت: در روایات هشدار نسبت به آینده نوجوان و جوان بسیار دیده می شود و باید نسبت به آن حساس بود، بار مسؤولیتی که بر عهده پدر و مادر است این دوران را بسیار حساس نموده است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که شخصیت انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد اظهار داشت: بنای کاخ سعادت و یا شقاوت انسان در دوران کودکی و جوانی گذاشته می‌شود و همه چیز را در ذهن خود ثبت می‌کند و در آینده با همین رفتارها مسیر را تعیین می کند و شخصیت خود را می‌سازد.

حجت الاسلام تقوی با تاکید بر این‌که نگاه اسلام از نظر تربیتی، نگاه ویژه‌ای به این سه دوره کودکی، جوانی و کهنسالی است گفت: باید جامعه، فرزندان و خویشاوندان به پیران و کهنسالان احترام کنند، روزی اینان تلاش کردند و جامعه را ساختند و معیشت و آرامش و استراحت آنان باید مرتب و منظم باشد.

وی در ادامه خطاب به مسؤولان خاطر نشان کرد: پایه های صندلی‌تان بر روی موج خون سرخ و گرم شهیدانی است که در میدان جهاد و رشادت حماسه آفریدند و باید حرمت آن را حفظ کنید.

گفتنی است در بخش بعدی نیز با حضور سردار دکتر ناصر شعبانی،قائم مقام دانشگاه امام حسین (ع) روایت عاشقان و خاطرات دوران دفاع مقدس زینت بخش این محفل بود و در پایان با اهدای هدایا و لوح های یادبودی به خانواده ها و مادران شهدا از خانوادهها تجلیل به عمل آمد ./9661/پ202/ص

 

ارسال نظرات