۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۰۹۷۲۸

کمک 100 میلیارد ریالی مردم آذربایجان‌شرقی برای بازسازی عتبات عالیات

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی از کمک 100 میلیارد ریالی مردم استان برای بازسازی و ساخت عتبات عالیات خبر داد.
عتبات عاليات

علی اکبر دانشفر، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که مردم مؤمن، متدین و دوستدار اهل بیت آذربایجان همواره در کمک به بازسازی عتبات عالیات پیشگام بوده اند، اظهار داشت: ستادهای 21 گانه شهرستانی عتبات عالیات استان از سال گذشته راه اندازی شده و کمک‌های مردم استان را جمع‌آوری می کنند.


وی با بیان این‌که در چند سال گذشته 100 میلیارد ریال مردم آذربایجان شرقی برای بازسازی عتبات عالیات به این ستاد کمک کرده اند، خاطرنشان کرد: با فعالیت ستادهای شهرستانی شاهد تقویت فعالیت ستاد استانی بازسازی عتبات عالیات و افزایش میزان کمک های مردمی بوده ایم.


دانشفر میزان کمک‌های مردم استان در بازسازی عتبات عالیات طی سال گذشته را 20 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: دو هزار میلیارد ریال طرح های مختلف ستاد مرکزی عتبات عالیات کشور در عراق در دست اجراست که یکصد میلیارد ریال آن سهم استان آذربایجان شرقی است.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی در ادامه از ساخت سالن و سوله یک‌هزار متری توسط این ستاد در کربلا خبر داد و گفت: کار ساخت این سالن با 10 میلیارد ریال اعتبار دو هفته آینده به پایان می رسد که هدف از احداث پشتیبانی در تجهیز کارگاه های توسعه ای و بازسازی عتبات عالیات در عراق بوده است.


وی بازسازی صحن سفینه النجاه در کربلا و نصب نیم ضریح تل زینبیه که در حد فاصل صحن یاد شده تا صحن عقیله العرب نصب خواهد شد را از دیگر اقدامات ستاد عتبات عالیات آذربایجان شرقی در عراق عنوان کرد و ادامه داد: این ستاد مرمت و ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف و حرم مطهر حضرت علی (ع) به مساحت 220 هزار مترمربع را در دست اجرا دارد.

 

دانشور خواستار کمک‌های مردمی در جهت توسعه حرمین شریفین کربلا و عتبات عالیات نجف، سامرا و کاظمین شد و افزود: کمک های مردمی استان در سامرا نیز در ساخت و بازسازی حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) و علی نقی(ع) که در 18 هکتار انجام می شود، به کار گرفته شده است./935/ت303/ب

ارسال نظرات