۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۱۰۲۴۳
استاد حوزه علمیه آمل:

آثار تربیتی و معنوی مسجد راه مقابله با انحراف ها است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که مسجد از دیدگاه دین مبین اسلام کانون ایمان، تقوا، محیط پاکی و قداست است، گفت: مسجد مرکز تبلور عبودیت و بندگی در برابر پروردگار جهانیان است که باید ارتباط ارزنده ای با این مکان مقدس داشته باشیم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه آمل ظهر امروز در جمع فعالان مذهبی و هیأت امنای مساجد بخش دابودشت آمل با اشاره به این که باید به جوانان مجال دهیم تا مسائل پیچیده اعتقادی، اخلاقی و سیاسی خود را مطرح کنند، گفت: جوانان باید جرأت سوال کردن در این زمینه ها را به خود بدهند و باید کاری کنیم ذهن جوان و نوجوان ما به حکومت اسلامی گره خورده و بداند مسوؤولان نظام دغدغه دینی دارند و حکومت ما یک حکومت اسلامی است.

 

وی با تأکید بر تأثیر فعالیت های مختلف اجتماعی و فرهنگی در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: مساجد از نخستین کانون های اثرگذار در جامعه اسلامی به شمار می روند و فعالیت فرهنگی و اجتماعی مساجد همواره بیشترین تأثیر را در جامعه اسلامی ایجاد می کند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که مسجد از دیدگاه دین مبین اسلام کانون ایمان، تقوا، محیط پاکی و قداست است، بیان داشت: مسجد مرکز تبلور عبودیت و بندگی در برابر پروردگار جهانیان است که باید ارتباط ارزنده ای با این مکان مقدس داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که هنوز بسیاری از جنبه های معنوی و تربیتی مساجد برای مردم روشن و واضح نیست که باید در این راستا اهتمام ارزنده و والایی وجود داشته باشد، افزود: مردم مساجد را به عنوان پایگاه نماز تلقی می کنند که این نشان می دهد هنوز از بسیاری از ابعاد معنوی مساجد غافل هستیم که باید به کارکردهای گرانقدر نماز توجه ویژه ای وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به ارتباط قوی حضور در مسجد با عالم قبر، اظهارداشت: اهتمام به حضور در مسجد، انجام نظافت مسجد یا امور عمرانی آن آثار زیادی در رابطه با عالم قبر دارد.

 

استاد حوزه علمیه آمل، بیان داشت: مسجد بهترین ظرفیت و نقطه اجتماع جهت انجام همه فعالیت های مهم و تأثیر گذار در جامعه اسلامی است اما متأسفانه امروز موقعیت و کارکرد ممتاز خودش را در این زمینه از دست داده است.

 

وی با تاکید بر این که قرآن از محکمات کار فرهنگی است، تصریح کرد: زمانی می توانیم در کار فرهنگی موفق باشیم که قرآن محور عمل کنیم و قرآن کتابی ارزشمند و مورد اتفاق همه مسلمانان جهان است که اختلافات را از بین می برد.

 

استاد حوزه علمیه آمل گفت: اثر گذاری قرآن در امور فرهنگی بی حد و حصر است و باید به اشکال مختلف محور کارهای ما قرار گیرد که اثرات خود را بر جامعه خواهد گذاشت.

 

حجت الاسلام تقی زاده، افزود: جامعه ما در حال حاضر کم کم از فرهنگ اسلام به سمت فرهنگ غرب حرکت کرده در حالی که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده باید به فرهنگ غرب یک نه منطقی بگوییم ونگذاریم با ورود به جامعه انقلابی ما فرهنگ دینی را دچار خدشه کنند.

 

عضو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، افزود: باید در مواجهه با فرهنگ غرب نکات مثبت که با دین و ارزش های ما مطابقت دارد استفاده کنیم و آن هایی که در تضاد دین و سنت های ما است را نباید پذیرفت./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات