۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۱۱۶۳۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

تکفیری ها ابزار آمریکا برای شعله ور کردن جنگ مذهبی در منطقه هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکا و کشورهای غربی هیچ گاه دلسوز ملت های مسلمان منطقه نبوده و نیستند، گفت: آمریکایی ها عامل اصلی به وجود آوردن چنین گروه های تروریستی در خاورمیانه هستند و تکفیری ها را ابزاری برای شعله ور کردن جنگ مذهبی و تحقق اهداف خود در منطقه می دانند
داعش

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، با بیان این که آمریکا یک تروریسم بین المللی است، گفت: با این وجود این کشور خودش را پرچمدار مبارزه با گروه های تروریستی قلمداد می کند.

 

وی با بیان این که پرونده بلند بالا و قطور رژیم جنایت کار آمریکا در چند دهه گذشته، مشحون و مملو از  اعمال  غیر انسانی و جنایات علیه بشریت است، افزود: آمریکا مهم ترین مدافع و حامی گروهای تروریستی در دنیا است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: علاوه بر برنامه های مستقیم و غیر مستقیم تروریستی که سازمان مخوف و سیاه آمریکا مرتکب می شود، تربیت و پرورش تروریست ها در دنیا و پشتیبانی مالی تسلیحاتی و سیاسی سازمان یافته برای تروریست ها از زشت ترین اقدامات و رفتار ضد بشری آن ها است.

 

حجت الاسلام جباری ادامه داد: حمایت از تروریسم مارک و نشان دار هم چون رژیم صهیونیستی  که  به تروریسم بین المللی دولتی معروف است و هم غاصبانه سرزمینی را تحت اشغال در آورد و هم مردم آن سرزمین را وحشیانه مورد حمله و از سرزمینشان آواره ساختند.

 

وی تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی هر روز در کرانه باختری و نوار غزه مرتکب خشونت و جنایت و قتل می شوند و درافغانستان نیز آن گونه نمونه ای است که چگونه می تواند ادعای مبارزه با تروریسم را داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که ایادی استکبار جهانی بهترین راه و شیوه را در این دیدند که مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند بدون آن که ریالی هزینه کرده و یا کشته ای بدهند، گفت: این ایادی استکباری با این طرز تفکر گروه های تکفیر القاعده، طالبان، داعش و ده ها گروه وهابی و تروریستی را پدید آوردند که همگان باید مراقب باشند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، قرآن را محور وحدت امت اسلامی دانست و با تأکید بر این که همه مسلمانان جهان باید در محور قرآن و پیامبر گرامی اسلام به دنبال وحدت باشند، بیان داشت: امروز استکبار و استعمار آتش تفرقه و اختلاف را در برخی کشورهای اسلامی روشن کردند که تنها امت اسلامی در این آتش کینه توزی دشمنان می سوزند.

 

وی با تأکید براین که امت اسلامی باید دستان شیطانی دشمنان را از سرزمین های اسلامی قطع کنند، افزود: وحدت و برادری تنها را پیروزی مسلمانان جهان در برابر کفر و ظلم بیگانگان است.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که دشمنان شیعه و سنی نمی شناسند، بیان داشت: حمایت از گروه های تکفیری و سلفی از سوی دشمنان اسلام ناب با هدف خدشه دار کردن وحدت میان امت اسلامی دنبال می شود که مسلمانان باید هوشیار باشند تا در دام دشمنان گرفتار نشوند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هدف تروریست در عراق تجریه این کشور، افزود: گروه های عراقی باید گوش به فرمان مرجعیت دینی عراق باشند و از هر گونه اختلاف و تفرقه به شدت پرهیز کنند.

 

وی وجود مرجعیت دینی در عراق را مهم ترین عامل شکست توطئه های تروریست ها دانست و خاطرنشان کرد: دولت و ارتش عراق با بهره گیری از رهنمودهای مرجعیت دینی این کشور می توانند به فتنه به وجود آمده در این کشور پایان دهند.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که آمریکا و کشورهای غربی هیچ گاه دلسوز ملت های مسلمان منطقه نبوده و نیستند، تصریح کرد: آمریکایی ها عامل اصلی به وجود آوردن چنین گروه های تروریستی در خاورمیانه هستند و تکفیری ها را ابزاری برای  شعله ور کردن جنگ مذهبی و تحقق اهداف خود در منطقه می دانند./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات