۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۱۱۷۴۸

چند خبر کوتاه از اداره اوقاف اصفهان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ضیایی با اشاره به نیت این واقف گفت: واقف خیراندیش کاشانی زمین خود را به ارزش هفت میلیارد ریال وقف کرد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن ضیایی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، اظهار داشت: واقف خیراندیش کاشانی زمین خود را به ارزش هفت میلیارد ریال وقف کرد.

وی تصریح کرد: ماشاالله زارع این واقف نیک اندیش کاشانی قطعه زمینی به مساحت یک هزار و 720 مترمربع را وقف نمود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: این موقوفه در انتهای بلوار صنعت واقع شده است.

وی افزود: این موقوفه با نیت احداث مسجد و حسینیه امام حسن مجتبی(ع) و احداث مجتمع چندمنظوره با کاربری های درمانی، فرهنگی و در صورت امکان احداث چند واحد تجاری( بدون حق فروش سرقفلی) وقف شده است.

حجت الاسلام ضیایی خاطر نشان کرد: طبق مفاد وقف نامه منعقد شده، متولی موقوفه موظف است برابر وقفنامه عمل نماید و واحدهای تجاری را بدون فروش سرقفلی به اجاره واگذار نموده و درآمد حاصل از اجاره مغازه ها را پس از وضع مخارج و تعمیرات لازمه عین موقوفه، جهت احداث مسجد و حسینیه امام حسن مجتبی(ع) و مستحدثات لازم موقوفه و مازاد آن صرف کمک به مستمندان و فقرا برساند.

بانوی اصفهانی منزل مسکونی خود را وقف خرید مسجد کرد

حجت الاسلام سید محمدهادی روح الامینی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان، اظهار داشت: بانویی از اهالی شهرستان اصفهان اقدام به وقف منزل مسکونی خود نمود.

وی تصریح کرد: مرضیه طاهری پهنه کلائی این بانوی واقف، تمامی شش دانگ منزل مسکونی خود را به مساحت 85 مترمربع وقف کرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان ادامه داد: این موقوفه در خیابان جی، نزدیک به فلکه خوراسگان واقع شده است.

وی افزود: این موقوفه با نیت خرید زمین شبستان مسجد در هر شهر و مکانی که مورد نیاز محبین اهل بیت(ع) باشد، وقف شده است و ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر 850 میلیون ریال برآورد شده است.

ضریح امامزادگان اهل بن علی (ع) و سهل بن علی(ع) ساخته و نصب شد

حجت الاسلام علیرضا محلوجی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: ضریح مطهر آستان مقدس امامزادگان اهل بن علی (ع) و سهل بن علی(ع) ساخته و نصب شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: پس از پی گیری هایی انجام شده توسط هیأت امنا این آستان، ساختمانی مجلل در کنار گلزار شهدا یزددل ساخته و ضریح جدید برروی قبور مطهر نصب شد.

حجت الاسلام محلوجی خاطر نشان کرد: آستان مقدس امامزادگان اهل بن علی(ع) و سهل بن علی(ع)، مساحتی بالغ بر دو هکتار بوده و در آن طرح جامع اجرا خواهد شد.

وی به اقدامات عمرانی انجام شده در این آستان مقدس اشاره کرد و گفت: آماده سازی تربت خانه و شبستان شرقی غربی، سامان دهی فضای سبز از جمله اقدامات صورت گرفته است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل برنامه های سال 93 را بیان نمود و خاطر نشان کرد: احداث سرویس بهداشتی در مساحتی بالغ بر 300 مترمربع با اعتباری 500 میلیون ریال از برنامه های عمرانی سال جاری است./939/د102/ب

ارسال نظرات