۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۱۲۵۲۹
مدیرکل ارشاد خراسان شمالی خبر داد؛

ارسال 70 اثر به دبیرخانه دومین همایش آموزه های سیاسی امام رضا

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از ارسال 70 اثر از 15 استان کشور به دبیرخانه دومین دوره همایش ملی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) خبر داد.
جشنواره امام رضا

حسین ثابتقدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،با بیان این که دومین همایش علمی پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)همزمان با دهه کرامت از یکم تا یازدهم ذی‌القعده برابر با پنجم تا پانزدهم شهریور امسال به میزبانی بجنورد برگزار می شود، اظهار داشت: تاکنون 70 مقاله از سوی اندیشمندان دینی و اساتید حوزه و دانشگاه 15 استان کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

 

به گفته وی مهلت ارسال آثار به همایش ملی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) تا سی ام تیر ماه در نظر گرفته شده و پژوهشگران می توانند آثار خود را با قالب تعیین شده به پایگاه اینترنتی ro.bojnoord@farhang.gov.ir و یا با پست به دبیرخانه همایش مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی ارسال کنند.

 

ثابتقدم وحید، امام رضا(ع) و حکومت اسلامی، امام رضا(ع) و جایگاه مردم در حکومت و امام رضا(ع) و سیاست خارج را از جمله مهم ترین محورهای این همایش اعلام کرد.

 

به گفته وی قالب های محور نخست همایش آموزه های سیاسی امام رضا(ع) مبانی مشروعیت حکومت اسلامی، جایگاه ولایت در حکومت اسلامی، وظایف و مسؤولیت های حکومت اسلامی، جایگاه قدرت در حکومت امام رضا(ع) و جایگاه اقلیت های دینی در حکومت اسلامی از دیدگاه امام رضا(ع) هستند.

 

ثابتقدم وحید، ولایت پذیری، آزادی فردی، اجتماعی و سیاسی، عدالت اجتماعی، اتحاد و همبستگی امت اسلامی و شیوه تعامل با خواص جامعه از منظر امام رضا(ع) را دومین محور این همایش دانست.

 

وی اظهار داشت: محور سوم همایش آموزه های سیاسی امام رضا(ع) در بجنورد شامل بخش های استقلال و حفظ کیان اسلامی در آموزه های سیاسی رضوی، سازش ناپذیری در اصول در آموزه های سیاسی رضوی، نرمش قهرمانانه در مواجه با دشمن در سیره رضوی و جهاد و صلح در آموزه های سیاسی رضوی است.

 

ثابتقدم وحید، توسعه و ترویج فرهنگ نورانی رضوی با رویکرد آموزه های سیاسی امام رضا(ع)، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین، تجلیل از پدیدآورندگان و مؤلفان آثار فاخر فرهنگی و هنری با موضوع سیره ائمه معصومین به ویژه حضرت امام رضا(ع) و چاپ و نشر و اشاعه آثار تولید شده و حفظ آن برای دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، آخرین مهلت ارسال مقالات به همایش ملی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) را پایان تیر ماه اعلام کرد و گفت: نتایج مقالات پذیرفته شده پایان مرداد ماه اعلام و همچنین اختتامیه همایش نیز دوازدهم شهریور ماه امسال در بجنورد برگزار خواهد شد.

 

به گفته وی سال گذشته در نخستین دوره همایش سراسری آموزه های سیاسی امام رضا(ع) که در قالب بخشی از برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در بجنورد برگزار شد؛ 150 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود.

 

به گزارش رسا، همایش ملی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به مناسبت میلاد با سعادت عالم آل محمد(ص)، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با دهه کرامت با حضور اندیشمندان دینی و فرهنگی از استان های مختلف کشور در بجنورد، مرکز خراسان شمالی برگزار می شود.

 

گفتنی است، در مراسم اختتامیه این همایش به صاحبان هشت اثر برگزیده به نیت امام هشتم(ع) جوایز نفیسی اهدا می شود که بر اساس اعلام دبیرخانه همایش آموزه های سیاسی امام رضا(ع) به نفر اول تندیس همایش، لوح تقدیر و مبلغ 23 میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم لوح تقدیر و 20 میلیون ریال، نفر سوم لوح تقدیر و 17 میلیون ریال، نفر چهارم، لوح تقدیر و 15 میلیون ریال، نفر پنجم لوح تقدیر و 13 میلیون ریال و به نفرات ششم، هفتم و هشتم نیز لوم تقدیر و ده میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد./9314/ ت302/ب1

ارسال نظرات