۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۱۲۷۶۶
شب گذشته برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت آیت الله گیلانی در مسجد اعظم قم/ آیت الله محمدی گیلانی در دفاع از انقلاب ثابت قدم بود

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت الله محمدی گیلانی با حضور علما و شخصیت های مختلف برگزار و در آن از خدمات و تلاش های خالصانه این عالم ربانی در مسیر دفاع از انقلاب تجلیل شد.
آيت الله محمدي گيلاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله محمدی گیلانی شب گذشته با حضور مراجع، علما، شخصیت های حوزوی، مسؤولان استانی و دیگر اقشار مردمی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

 

در این مراسم که از سوی نهادهای حوزوی برگزار شد، حضرت آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله سید محمود هاشمی ‌شاهرودی نایب رییس مجلس خبرگان رهبری، آیت الله مرتضی مقتدایی نایب رییس جامعه مدرسین، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت الله ابراهیم امینی عضو جامعه مدرسین، آیت الله حسن ممدوحی، آیت الله سید محمد غروی، آیت الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی معاون اول قوه قضاییه، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، اعضای جامعه مدرسین، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و دیگر شخصیت ها حضور داشتند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم به تبیین شخصیت علمی، انقلابی و مبارزاتی آیت‌الله محمدی ‌گیلانی پرداخت و از خدمات آن عالم وارسته تجلیل کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی از آن عالم به عنوان یکی از افراد راسخ و ثابت قدم در مسیر نهضت حضرت امام و انقلاب اسلامی یاد و تاکید کرد: خدمات شایان ایشان برای حفظ و تقویت دین و انقلاب اسلامی از یادها نخواهد رفت.

 

وی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب را نشان دهنده جایگاه برجسته مرحوم آیت الله محمدی ‌گیلانی دانست و یادآورشد: آن مرحوم چه قبل و چه بعد از انقلاب همواره به تکلیف خود عمل کرد و در مسؤولیت های مختلفی که داشت موفق بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی یادآورشد: مرحوم آیت‌الله محمدی ‌گیلانی هیچ گاه گرفتار جریان های سیاسی نشد و همواره در مسیر امام (ره) و رهبری حرکت کرد و در فراز و نشیب های مختلف هیچ گاه تغییر نکرد و ثابت قدم ماند.

 

عضو جامعه مدرسین با اشاره به حضور مؤثر و قاطعانه مرحوم آیت الله محمدی گیلانی در دستگاه قضایی کشور، افزود: با توجه به شرایط ابتدای انقلاب، ایشان با شهامت و شجاعت اقدام کرد و با هیچ کس مماشات نکرد.



وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حوادث و فتنه کشور عراق، این اتفاقات را نتیجه خوش خدمتی باقیمانده حزب بعث به گروه های تروریستی ارزیابی کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات