۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۲۱۲۹۷۲

«کریمانه» معارفی‌ها برای کریم اهل بیت

خبرگزاری رسا ـ همزمان با خجسته زادروز حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام،‌ ویژه برنامه زنده «کریمانه» از رادیو معارف پخش می‌شود.
كريمانه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رادیو معارف، همزمان با خجسته زاد روز فرخنده دومین دردانه ولایت، کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، ویژه برنامه «کریمانه» به صورت زنده تقدیم شنوندگان صدای فضیلت و فطرت می‌شود.

 

در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین محمود صفاری کارشناس مسائل تاریخی به بررسی اقدامات فرهنگی امام حسن مجتبی علیه السلام پس از کناره‌گیری از امر خلافت شامل: زمینه‌سازی برای نتیجه‌بخش بودن صلح، تاسیس مکتب علمی در مدینه، نشر معارف اسلامی، دست‌گیری از نیازمندان و فقرا، مرجعیت علمی فکری و سیاسی در مدینه، حمایت عاطفی و تکفل مخارج ایتام، افشاگری علیه معاویه، مقابله با جعل حدیث و بدعت‌گذاری‌های معاویه، مقابله با نشر عقاید انحرافی از سوی معاویه و دستگاه اموی، حمایت از موالیان می‌پردازد. وی همچنین در ادامه برنامه به شرح مختصری از شاگردان تربیت یافته در مکتب امام مجتبی علیه السلام همچون احنف‌بن‌قیس، اصبغ‌بن‌نباته، جابربن‌عبدالله‌انصاری، حبیب‌بن‌مظاهر، حجربن‌عدی، رشیدهجری، زیدبن‌ارقم، سلیمان‌بن‌صرد، میثم‌تمار، ابوالاسوددوئلی، ابی‌مخنف، حبابه‌والبیه، عبدالله‌بن جعفرطیار و غیره می‌پردازد.

 

حجت الاسلام و المسلمین صفاری در بخشی دیگر از برنامه نیز به تحلیل ریشه‌های همراهی نکردن مردم با اقدامات فرهنگی امام حسن مجتبی علیه السلام (نبود عزم ملی) و ایجاد واقعه عاشورا در نتیجه این عدم همراهی خواهد پرداخت.

 

ویژه برنامه زنده «کریمانه» کاری از گروه معارف و علوم اهل بیت علیهم السلام به تهیه کنندگی علی اسماعیلی و اجرای مجید گلشیری یکشنبه 22 تیر 93 از ساعت 10:10 صبح تقدیم شنوندگان فرهیخته رادیو معارف می‌شود. علاقمندان به دریافت این برنامه می‌توانند پس از پخش به صفحه اختصاصی برنامه «کریمانه» در سایت رادیو مراجعه فرمایند./978/د101/س

ارسال نظرات