۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۱۶۰۹۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

انس با قرآن جوانان را در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان بیمه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، گفت: تحقق فرهنگ قرآنی در جامعه موجب استحکام بنیه های معنوی، دینی و فرهنگی آحاد جامعه می شود و هر فردی با قرآن مأنوس شود در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن بیمه می شود.
حجت الاسلام محمد باقر کريمي مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، قرآن را یکی از مباحث مهم فرهنگی یاد کرد و افزود: اگر حق قرآن به خوبی ادا شود می تواند به عنوان کتاب آسمانی و قانون زندگی انسان ها نقش آفرین باشد.

 

وی اظهار داشت: تحقق فرهنگ قرآنی در جامعه موجب استحکام بنیه های معنوی، دینی و فرهنگی آحاد جامعه می شود و هر کس با قرآن مأنوس شود در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن بیمه می شود.

 

حجت الاسلام کریمی هنر و قرآن را دو زوال مشترک بین اقوام و ادیان دانست و گفت: در بحث مذاهب مانند شیعه و سنی قرآن به عنوان یک کتاب مشترک می تواند یک عامل برای تقریب مذاهب باشد چرا که هر دو مذهب به آن علاقه مند هستند.

 

وی برگزاری مسابقات قرآن در آذربایجان غربی را سبب تقریب مذاهب اسلامی و تداوم وحدت بین مسلمانان دانست.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به همجواری آذربایجان غربی با سه کشور و  ارتباطات برون مرزی بین کشور ها قرآن به عنوان زبان مشترک می تواند تاثیر بسزایی در روابط کشور ها داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش در راستای تبلیغ و ترویج قرآن و اهداف آموزشی باید فعالیت های گسترده ای را انجام دهند.

 

حجت الاسلام کریمی خاطر نشان کرد: در بحث آموزشی مدارس می توانند نقش خود را در زمینه مختلف مانند بحث معرفت دینی، بحث معارف اسلامی و ترویج فرهنگ قرآنی ایفا کنند چرا که بیشتر اوقات دانش آموزان در مدارس سپری می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی یاد آور شد که معلمان و آموزش و پرورش در رفتار، گفتار، منش و تفکرات دانش آموزان و آینده شغلی آن ها بسیار تاثیر گذار است.

 

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات قرآن به میزبانی آذربایجان غربی می تواند یک برگ امتیاز برای استان باشد.

 

حجت الاسلام کریمی با اشاره به وجود قاریان برجسته کشوری و بین المللی در استان آذربایجان غربی نظیر آقای وکیلی و محمد نژاد خاطر نشان کرد: وجود قاریان ممتاز در استان نشان دهنده علاقه مردم این استان به قرآن است.

 

وی با اشاره به دغدغه رهبری تصریح کرد: باید جوانان را آگاه کنیم اگر می خواهیم در جامعه معرفت دینی حاکم باشد باید فرهنگ قرآنی گسترش یافته و نهادینه شود چرا که فرهنگ دینی و معنوی در جامعه نمی تواند بدون قرآن تحقق یابد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان گفت: که هر کس اهل قرآن باشد و با قرآن مانوس شود اهل نماز می شود و هر کس اهل نماز باشد گناه نمی کند بنابراین انس با قرآن بهترین راه دستیابی به سعادت است./1301/ت302/ب4

ارسال نظرات