۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۱۶۱۰۵
آیت الله طباطبایی‌نژاد تأکید کرد:

ضرورت توجه دولت به مشکل کم آبی اصفهان

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به مشکل آب شرب در استان اصفهان گفت: زاینده رود تأمین کننده آب شرب حدود 5 میلیون نفر است و دولت باید به وجود معضل نبود آب شرب برای بیش از یک دهم جمعیت کشور توجه کند.
 آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در جمع خبرنگاران پیرامون مسأله آب اصفهان تصریح کرد: مشکل آب اصفهان یکی از مهمترین مسائل این استان است.

 

وی موضوع آب اصفهان را بر هر حرکتی مقدم دانست و افزود: کمبود بارش یکی از علت‌های بروز خشکسالی و بی آبی در اصفهان است ضمن اینکه شاهد هستیم در بالا دست زیاده روی و اسراف در برداشت صورت گرفته است، امروزه به شدت با مشکل آب شرب در اصفهان روبرو هستیم.

 

مدیر حوزه علمیه اصفهان ضمن ابراز تأسف از مشکل آب در اصفهان و قطعی 8 ساعته آب در برخی مناطق شهر اصفهان گفت: در تماس تلفنی که روز گذشته با وزیر نیرو داشتم ضرورت پرداختن به مسأله آب را به وی تذکر دادم و البته به صبور بودن و فهم و درک مردم اصفهان پیرامون مسأله آب اشاره کردم و گفتم که مردم اصفهان می‌دانند این مشکل یکی دو روزه حل نمی‌شود ولی باید برای رفع این معضل فعالیت‌ها آغاز شود.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به مشکلات آب شرب در اصفهان خاطر نشان کرد: این معضلات را به وزیر نیرو تذکر داده‌ام، اصفهان و برخی استان‌های کشور با مشکل آب روبرو هستند و امروزه مسأله آب یکی از مهمترین مسائل اصفهان است و به همین دلیل استاندار اصفهان و نمایندگان مجلس و دیگر مسؤولان حرکت‌های مهمی در این زمینه انجام داده‌اند.

 

وی حضور نمایندگان مجلس استان اصفهان را در محل دفتر ریاست جمهوری را ضروری ندانست و گفت: در هر صورت نمایندگان با این حرکت صدای مردم اصفهان را که قبلا کمتر به گوش مسؤولان رسیده بود را به گوش مسؤولان رساندند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به بحرانی بودن مسأله آب در اصفهان تصریح کرد: اصفهان در حقیقت نگین کشور است که بحران آب موجب از دست رفتن زیبایی این نگین شده است، البته مسأله آب آشامیدنی و کمبود آب شرب از مسأله زیبایی شهر مهم تر است.

 

آیت الله طباطبایی نژاد زاینده رود را تأمین کننده آب شرب بیش از 5 میلیون نفر ذکر کرد و افزود: دولت باید به فکر 5 میلیون جمعیت یعنی بیش از یک دهم جمعیت کل کشور باشد که با مشکل آب شرب مواجه هستند و قطعا دولت به فکر حل این مشکل است و وزیر نیز تأکید کرد که از انتقال آب از طریق تونل گلاب دفاع کرده و بر راه اندازی این تونل در اسرع زمان تأکید داشته است.

 

مدیر حوزه علمیه استان اصفهان ضمن ابراز امیدواری از حل شدن معضل آب آشامیدنی اصفهان گفت: پیگیر حل شدن این بحران هستیم و شاید جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود چندسالی طول بکشد اما معضل بی آبی و تأمین آب شرب استان را پیگیر هستیم که مسؤولان به صورت عاجل این معضل را برطرف کنند./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات