۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۱۶۱۲۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

تربیت قرآنی جوانان پایه های اسلام را مستحکم می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی قرآن را پایه و اساس مکتب اسلام دانست و گفت: برای استحکام پایه های اسلام لازم است جوانان قرآنی تربیت شوند.
حجت الاسلام فخري

حجت‌الاسلام سید محمد فخری، مدیر کل تبلیغات اسلامی آرذبایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به این که قرآن معجزه جاوید پیامبر اکرم(ص) و کلام الهی است، اظهار داشت: قرآن برای هدایت و راهنمایی بشر نازل شده و لازم است که بیشتر به قرآن توجه شود.

 

وی با بیان این که قرآن وسیله سعادت برای مسلمانان و وسیله خواری و نابودی دشمنان است، خاطر نشان کرد: پیامبر به وسیله قرآن در عصر خود با عرب جاهل مبارزه کرد و بسیاری از انسان ها نظیر آیت الله بهجت به وسیله قرآن و اهل بیت سعادتمند شدند.
 
حجت الاسلام فخری قرآن را پایه و اساس مکتب اسلام دانست و تاکید کرد: برای استحکام پایه های اسلام لازم است جوانان قرآنی تربیت شوند.
 
وی با اشاره به این که بین قرآن و نماز راهی مطمئن برای راه یافتن قرآن به قلب است، اظهار داشت: نماز یکی از مهمترین تجلی گاه های قرآن است که معانی قرآن کریم را در عمق روح و جان انسان جایگزین می کند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: نماز بهترین شعار اسلام و به تعبیر پیامبر اکرم(ص) عمود خیمه دین و عبادتی است حساس و دقیق که عالی ترین کمالات انسانی را به صورتی عملی در خود جای داده است که خضوع و خشوع در برابر خدا، تقید به طهارت ظاهر و باطن، وقت شناسی، تقید به خوردن و پوشیدن غذا و لباس از راه حلال، حضور در محضر الهی و یافتن حضور قلب تنها برخی از نکات مورد تأکید در فرهنگ انسان ساز نماز است.
 
مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: قرآن کریم برای مردم یه یادآورنده خدای متعال است، از آن جهت که آیتی زنده، جاوید و دلالت کننده بر اوست، اسمای حسنی و صفات او را در آفرینش هستی وصف  کرده و راه های سعادت، شقاوت، بهشت و دوزخ را تبیین می کند.
 
وی عمل به قرآن را سبب پیشرفت همه جانبه مسایل فرهنگی و علمی دانست و خاطرنشان کرد: مسایل فرهنگی زیربنای مسایل اسلامی است اگر زیربنا درست باشد کار هم رو به پیشرفت پیش می رود.
 
حجت الاسلام فخری با شاره به برگزاری سی و دومین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان برگزیده کشوری گفت: مسابقات سراسری دانش آموزان هر سال در یکی از استان ها برگزار می شود که امسال ما مفتخریم این مسابقات به میزبانی آذربایجان غربی و در شهر ارومیه برگزار می شود.
 
وی تشویق جوانان برای آشنایی و انس با قرآن و توجه به برنامه های قرآنی آموزش صحیح نماز خواندن و توجه به مسایل دینی و مذهبی و ارتقاء فرهنگ دینی و مذهبی را از جمله اهداف برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی دانست.
 
حجت الاسلام فخری با اشاره به توجه و اهمیت مردم دین دار آذربایجان غربی به قرآن، نماز و اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: در سال 92 استان آذربایجان غربی در برنامه های قرآنی امتیازات خوبی در سطح کشور داشت که آقای وکیلی از آذربایجان غربی رتبه اول را در سطح کشور کسب کرد./1301/ت302/ب4
ارسال نظرات