۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۱۶۱۲۷
مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی خبر داد؛

آذربایجان غربی رتبه برتر ثبت موقوفات جدید در کشور/ وجود بیش از 6 هزار موقوفه در استان

خبرگزاری رسا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به ثبت 32 موقوفه جدید در چهار ماه اول سال جاری گفت: این استان در سال های اخیر جزء رتبه های برتر کشور در ثبت موقوفات جدید است.
حجت الاسلام مصائبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ظهر امروز در جمع خبرنگاران خوی از ثبت 32 موقوفه جدید در چهار ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: با این تعداد مجموع موقوفات استان به بیش از 6 هزار موقوفه رسید.

 

وی ارزش ریالی موقوفات جدید را بیش از یکصد میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ثبت موقوفات جدید نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از رشد 10 درصد برخوردار است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: موقوفات با نیت کمک به ایتام، کمک به مساجد، ساخت مسجد، سیره فاطمی، خیرات و مبرات، بیماران صعب العلاج، احداث باشگاه، خانه قرآن، کمک به حوزه های علمیه، احداث خانه عالم، امورات عام المنفعه و ... به ثبت رسیده است.
 
وی با بیان این که موقوفات استان آذربایجان غربی منفعتی و یا انتفاعی هستند، گفت: موقوفات منفعتی موقوفاتی هستند که درآمدهای آنها در امور مساجد، حسینیه ها و بیمارستان هزینه می شود.
 
حجت الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: تلاش مجموع همکاران اوقاف در اجرای دقیق و صحیح نیات واقفان و اعتماد مردم  نسبت به اوقاف افزایش موقوفات جدید را در پی داشته است به گونه ای که آذربایجان غربی در چند سال اخیر در زمینه وقف جدید در کشور در رتبه های برتر قرار دارد.
 
وی در ادامه به اجرای پروژه های موقوفه به منظور افزایش درآمد موقوفات استان اشاره کرد و گفت: 20 طرح تجاری و مسکونی در دست اجرا و مطالعه است که هشت طرح به زودی در شهرهای استان کلنگ زنی می شود و 12 طرح هم در حال مطالعه است.
 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان غربی گفت: حجم سرمایه گذاری در طرح های عمرانی موقوفات استان در سال جاری 120 میلیارد ریال است.
 

گفتنی است، حجت الاسلام مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به منظور امضای تفاهم نامه اوقاف و امور خیریه با شهرداری خوی به این شهرستان سفر کرده است./936/پ202/ب4

ارسال نظرات