۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۱۶۳۶۹

حمایت از طرح‌های فرهنگی حوزه های علمیه از سوی شورای شهر تبریز

خبرگزاری رسا ـ عضو کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: از طرح‌های کاربردی و به‌روز حوزه های علمیه در عرصه های فرهنگی حمایت می شود.
جواد ششگلاني، عضو شوراي شهر تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جواد ششگلانی، عضو کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: مؤسسات فرهنگی، نهادهای مردمی و به ویژه حوزه های علمیه برادران و خواهران نقشی تأثیرگذار در مسائل فرهنگی شهر ایفا می کنند که گاه از نقش این مراکز غفلت می شود.


وی با بیان این‌که بودجه‌های دولتی در حوزه فرهنگ به حداقل رسیده و بایستی شهرداری‌ها نقشی محوری در عرصه فرهنگی ایفا کنند، خاطرنشان کرد: در این راستا از طرح‌های کاربردی و به‌روز مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و برادران استان در عرصه های فرهنگی حمایت می شود.


ششگلانی با اشاره به این‌که حوزه های علمیه متولی فرهنگ دینی و اعتقادی جامعه هستند، تصریح کرد: هر طرح فراگیر و مطلوبی که از سوی حوزه های علمیه به کمسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر ارایه شود، در کمترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گرفته و مساعدت های لازم صورت می گیرد.


عضو کمسیون فرهنگی شورای شهر تبریز ادامه داد: بودجه فرهنگی دولت نسبت به نیازهای موجود و هجمه گسترده فرهنگی غرب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار ناچیز است، از سوی دیگر برخی فعالان حوزه فرهنگی و دینی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده اند که نیازمند حمایت نهادهایی همچون شهرداری هستند.


وی افزود: همواره سعی داشته ایم بودجه فرهنگی شهرداری نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد، چنانکه امروز بوده فرهنگی کلانشهر تبریز نسبت به گذشته چندین برابر شده است، البته باید توجه داشت که چگونگی هزینه در عرصه فرهنگ نیز به اندازه اهمیت فعالیت در این حوزه نیازمند توجه و برنامه محوری است.


ششگلانی با بیان این‌که برنامه ریزی های لازم برای بهره مندی از امکانات و زیرساخت های فرهنگی موجود در شهر وجود ندارد، تصریح کرد: شورای شهر نگرش حمایتی نسبت به مسائل فرهنگی دارد و اعضای شورا نیز همواره در مباحث صحن علنی نسبت به توجه به دغدغه فرهنگی متولیان امر تأکید داشته اند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات