۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۲۱۷۰۲۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

مساجد بهترین پایگاه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، مساجد را کانون مقابله با جنگ نرم دانست و گفت: پایگاه معنوی مسجد بهترین مکان برای کاهش آسیب های اجتماعی و مقابله تهاجم فرهنگی دشمن است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل به مناسبت روز جهانی مسجد اظهار داشت: مسجد سنگر نشر و تبیین همه ارزش های دینی و اسلامی است و کانون همبستگی و وحدت دنیای اسلام است.

 

وی از مساجد به عنوان مکانی برای رسیدن به اوج کمال انسانی یاد کرد و با بیان این که این پایگاه معنوی زمینه را برای صیقل دادن روح و جسم انسان فراهم می کند، بیان داشت: باید با بهره‌گیری از معنویت موجود در مسجد دل های خود را به خداوند متعال بیشتر نزدیک کنیم.

 

حجت الاسلام شکریان، مساجد را کانون مقابله با جنگ نرم دانست و گفت: پایگاه معنوی مسجد بهترین مکان برای کاهش آسیب های اجتماعی و مقابله تهاجم فرهنگی دشمن است.

 

وی با اشاره به این که مساجد در شرایط جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان می توانند بهترین پایگاه برای تقویت ارزش های دینی در جامعه نقش آفرینی کنند، گفت: مسجد پایگاهی ارزشمند جهت تعالی و سازندگی جامعه دینی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که مسجد به گروه و یا جریان خاصی تعلق ندارد، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی ها و شاخصه های مساجد این است که پایگاهی برای تقویت وحدت در جامعه اسلامی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام شکریان همچنین به نقش مساجد در زندگی اجتماعی اشاره کرد و با بیان این که مسجد پایگاه مهمی در جلوگیری از فتنه  وآشوب ها است، خاطرنشان کرد: مسجد همواره پایگاهی امن برای امت اسلامی بوده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر اهمیت مسجد و مسجدی ها در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و همه مراحل نظام پررنگ و اثرگذار بوده است، افزود: مساجد سنگر و پایگاه تهذیب و تعبد است و فرد مسجد محور در برابر حربه‌های نفسانی دشمنان در امان خواهند ماند و مساجد بهترین و زیباترین پایگاه اجتماعی و کانون وحدت بخش و نماد وفاق ملی است.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به بخشی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و تاکید ایشان مبنی بر فعال تر شدن فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی کانون های فرهنگی تبلیغی مساجد گفت: بسیاری از مشکلات در حوزه فرهنگ با فعال شدن این سنگرهای دینی و تنوع بخشی در حوزه محتوا در کانون های فرهنگی و هنری مساجد رفع خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر ضرورت فعال شدن مساجد بر ای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی تصریح کرد: نقش و جایگاه مسجد در جهان اسلام نقش بی بدیل و تاثیرگذاری است و مورد توجه همه اقشار جامعه است، پس ضرورت برنامه ریزی درست به منظور حفظ و ارتقاء جایگاه این سنگر الهی یک امر اجتناب ناپذیر است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به برنامه ریزی های دشمن برای تضعیف کردن باورهای دینی در جامعه اسلامی خاطر نشان کرد: مسؤولان و متولیان امور مساجد و مراکز فرهنگی از اختلافات بپرهیزند و ائمه جماعت و هیأت امنای مساجد باید شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنند تا بستر برای حضور هرچه بهتر جوانان و نوجوانان در این محفل نورانی مهیا شود./950/ت302/ب1

ارسال نظرات